Środowy Przegląd Prasy

Rośnie rola infrastruktury IT w strategii firm... Dell ma w ofercie nowe stacje robocze.. Chmura Microsoftu miała kolejną awarię... Za kilkanaście lat drukarki 3D będą w każdym domu... Specjaliści od reklamy chętnie korzystają z nowych technologii... Smartfony Sharpa mają walczyć o japońskich klientów...

COMPUTERWORLD

Infrastruktura IT ważnym elementem strategii firmy

Firmy postrzegające infrastrukturę IT jako element strategii, ukierunkowane na zwiększenie przewagi konkurencyjnej i optymalizację przychodów radzą sobie znacznie lepiej niż ich konkurenci – wynika z najnowszego badania IBM Institute for Business Value i firmy badawczej Oxford Economics. Aż 40 proc. firm uczestniczących w badaniu deklaruje, że pracownicy spoza działów technologicznych będą coraz bardziej angażowani w procesy podejmowania decyzji dotyczących infrastruktury IT w takich obszarach, jak urządzenia dla użytkowników końcowych, rozwiązania bezpieczeństwa i chmura obliczeniowa. Ponad 70 proc. starszych kierowników ds. IT uznaje infrastrukturę IT za podstawowy czynnik budowy przewagi konkurencyjnej lub optymalizację przychodów i zysków. Jednocześnie, do skutecznej współpracy z liderami biznesowymi nad rozwojem infrastruktury IT i rozwiązań wspierających działania biznesowe firmy przyznaje się mniej niż jeden na trzech respondentów. Mniej niż 10 proc. uważa, że infrastruktura IT w ich firmie jest dość dobrze przygotowana, aby sprostać wyzwaniom związanym z pojawieniem się technologii mobilnych, mediów społecznościowych, analityki Big Data i chmury obliczeniowej. Aż dwóch na trzech respondentów deklaruje, że najbliższych kilku latach ich wydatki na infrastrukturę IT wzrosną. Uczestnicy stwierdzili też, że głównym motywem zwiększania inwestycji w infrastrukturę IT jest przyszła redukcja generowanych przez nią kosztów. Jedna trzecia wszystkich respondentów (33 proc.) uważa, że dzisiejsze wydatki pozwolą na zmniejszenie koszów operacyjnych w przyszłości. Badanie przeprowadzono w 18 krajach. Wzięło w nim udział 750 menedżerów ds. IT wyższego szczebla działających w 19 różnych sektorach gospodarki. Źródło: Strategiczne podejście do infrastruktury IT przekłada się na lepsze wyniki biznesowe

Nowe stacje robocze Della

Dell proponuje nowe stacje robocze typu tower oraz do umieszczania w szafach serwerowych. Są to systemy obliczeniowe klasy podstawowej (mainstream) i wyższej (performance), które firma oznaczono symbolami Dell Precision 5810, 7810 i 7910. Stacje wyposażone w procesory Intel Xeon, pamięci DDR4 oraz grafikę nowej generacji firm NVIDIA i AMD dysponują dwukrotnie większą ilością pamięci niż sprzęt poprzedniej generacji. Stacja robocza Tower 5810 zawiera jeden układ CPU, a w stacjach Tower 7810 i Tower 7910 Dell instaluje dwa takie układy. Stacje (w których można zainstalować do 1 TB pamięci DDR4/RDIMM) wspierają połączenia oparte na technologii, zdolne transmitować dane z szybkością do 20 Gb/s. Dzięki Dell Precision Optimizer v2.0 użytkownicy mają dostęp do unowocześnionego interfejsu graficznego użytkownika oraz do nowych profili wydajności, zwiększając ich całkowitą liczbę do 13 i obejmując Adobe Creative Cloud (PhotoShop, Premier Pro, After Effects, Media Encoder), Autodesk (AutoCAD, Maya), Dassault Systemes (CATIA, Solidworks), PTC Creo, i Siemens NX. Nowe stacje robocze w obudowie tower i do montażu w szafach serwerowych będą dostępne od 4 września. Źródło: Dell wprowadza do oferty nowe stacje robocze

Zobacz również:

  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database
  • 5 praktycznych powodów, dla których warto wdrożyć Zero Trust

Kolejna awaria chmury Microsoftu

Chmura obliczeniowa Azure uległa kolejnej awarii, przestając w pewnym momencie świadczyć kilkanaście usług, w tym tak ważnejak Clo ud Services, Virtual Machines i Websites. Microsoft potwierdził, że chmura „zacięła” się i poinformował, że po ok. dwóch godzinach sytuacja została opanowana, ale niektóre usługi wymagały dalszej naprawy. I tak np. z usług Cloud Services i Virtual Machines nie mogli jeszcze przez jakiś czas korzystać użytkownicy w niektórych regionach USA oraz w Japonii i Brazylii. Ta sytuacja może niepokoić, bo to nie pierwsza awaria Azure. W ostatnich tygodniach chmura szwankowała kilka razy, stwarzając użytkownikom korzystającym z jej usług spore problemy. A Azure świadczy głównie usługi IaaS (Infrastructure-as-a-Service) oraz PaaS (Platform-as-a-Service), konkurując na tym rynku z podobnymi usługami świadczonymi przez takie firmy, jak Amazon, Google czy IBM. Azure to również usługi Software-as-a-Service (na czele z flagową aplikacją Office 365) oraz platforma Dynamics CRM Online. Z usług tych korzystają firmy, dla których każda awaria chmury oznacza wymierne straty. Źródło: Chmura Azure miała znowu awarię

RZECZPOSPOLITA

Za 15 lat drukarka 3D w każdym domu?

Według analityków firmy Gartner drukarki 3D trafią pod strzechy najwcześniej za pięć lat, ale może im to zająć nawet dekadę. Firmom przydają się już dzisiaj, bo np. umożliwiają „drukowanie" prototypów pozwalających na eliminowanie błędów w opracowywanych w projektach. Za dwa do pięciu lat w sektorach, którym drukarki 3D przydają się już dzisiaj, będą popularnym urządzeniem. - Dziś na świecie jest ok. 40 producentów drukarek 3D, którzy sprzedają je głównie firmom. Działa też ponad 200 start-up'ów projektujących drukarki dla użytkowników prywatnych, których cena zaczyna się od kilku tysięcy dolarów. Taka cena jest na razie zbyt wysoka dla przeciętnego prywatnego użytkownika, pomimo tego, że świadomość tej technologii jest już na rynku spora i że mocno interesują się nią media – komentuje Pete Basiliere, wiceszef działu badań w Gartnerze. Źródło: Drukarki 3D upowszechnią się za 5-10 lat

Specjaliści od reklamy lubią tech-nowinki

Zanim z jakiegoś nowego rozwiązania zacznie korzystać ktokolwiek inny, wypróbowuje je 18 proc. szefów agencji reklamowych, domów mediowych i działów marketingu - deklarują w badaniu amerykańskiego magazynu „Ad Age". Kolejne 55 proc. przyznaje, że sięga po nowinki trochę wcześniej przed innymi. Trzy czwarte amerykańskich specjalistów z branży reklamowej deklaruje, że korzysta z technologicznych nowinek zanim trafią pod strzechy. Jedną z większych zmian, jakie spowodowały nowe rozwiązania, jest to, jak branża ogląda telewizję. Niemal 100 proc. wciąż ogląda tradycyjną telewizję, ale 76 proc. ogląda już także ulubione programy i seriale telewizyjne z iPada, a 68 proc. – z komórki. Widać też, że powoli mija w branży kryzys. 53 proc. specjalistów deklaruje, że pozostawi w tym roku wydatki na promocję w telewizji na niezmienionym poziomie, a 28 proc.– że je zwiększy. Badanie przeprowadzono w lutym na 191 prezesach i menadżerach z agencji reklamowych, domów mediowych, działów marketingów firm oraz koncernów mediowych. Źródło: Menedżerowie z branży reklamowej kochają technologie

PULS BIZNESU

Sharp liczy na nowe smartfony

Sharp zaprezentował smartfony o nazwie Aquos Crystal, które opracował przy współpracy z koncernem telekomunikacyjnym SoftBank. Aquos Crystal ma 5-calowy ekran i wyposażony jest w procesorQualcomm Snapdragon 400. Aquos Crystal X ma 5,5-calowy wyświetlacz i mocniejszy procesorSnapdragon 801. Serwis technologiczny The Verge podkreśla, że smartfony Sharpa są stosunkowo popularne na rynku japońskim, ale niezbyt na zagranicznych rynkach. Źródło: Sharp rzuca wyzwanie na rynku smartfonów

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200