309 nowych funkcji w Comarch ERP Optima

Na rynek trafia najnowsza wersja tego programu – Comarch ERP Optima – wzbogacona o 309 nowych funkcji. Realizuje ona idee przedsiębiorstwa 2.0. Nowe narzędzia to efekt skutecznej współpracy Społeczności Comarch ERP, czyli platformy komunikacji użytkowników tego programu z jego producentem.

W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2014 roku Comarch ERP Optima odnotowała dynamiczny, 16% wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Przełożyło się to na 2200 nowych firm, które wybrały rozwiązanie krakowskiej spółki. W modelu usługowym, tzw. chmurze obliczeniowej, sprzedaż tego rozwiązania rosła dwukrotnie szybciej - o 32 proc. - niż sprzedaż w modelu tradycyjnym. Najnowsza wersja oprogramowania 2014.5.1 zapewne utrzyma tendencje sprzedażową tego rozwiązania.

"Najnowsza wersja systemu Comarch ERP Optima odpowiada szczególnym potrzebom rynku mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, które mają świadomość znaczenia narzędzi ERP 2.0" – mówi Tomasz Homel, dyrektor sektora MSP Comarch SA.

Klienci oczekują od oprogramowania funkcji wspierających i automatyzujących procesy w firmie, uwzględniających współpracę oprogramowania z serwisami internetowymi, urządzaniami mobilnymi oraz e-commerce. W nowej wersji systemu Comarch ERP Optima pojawia się funkcjonalność nadawania przesyłek kurierskich, ergonomiczna integracja tego systemu z bankowością internetową, a także rozszerzony zakres współpracy z urządzeniami mobilnymi i usługami internetowymi, takimi jak Comarch ERP e-Sklep oraz iBard24. Ponadto pojawiły się przydatne funkcje z zakresu kontroli należności.

Wraz z wydaniem nowej wersji programu pojawiła się funkcjonalność umożliwiająca sprawdzanie i pilnowanie płatności przy dokumentach WZ wraz z przyjęciem płatności. Był to jeden z najpopularniejszych pomysłów na poprawienie funkcjonalności zgłoszony przez użytkownika Comarch ERP Optima na pierwszej w Polsce, dedykowanej Społeczności Comarch ERP (www.spolecznosc.comarch.pl).

"Społeczność Comarch ERP została uruchomiona pół roku temu. Użytkownicy - klienci i partnerzy biznesowi – wygenerowali kilkaset pomysłów i jeszcze więcej pytań i odpowiedzi dotyczących rozwiązań Comarch. W Społeczności zarejestrowanych jest kilka tysięcy osób, a w przeciągu kilku kolejnych miesięcy spodziewamy się zaangażowania na poziomie kilkunastu tysięcy członków" – komentuje Kamil Góral, dyrektor marketingu odpowiedzialny za projekt Społeczności.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200