Technologia przyciąga kapitał

Siódemka SA, Lider Informatyki 2012 w konkursie Computerworld, po połączeniu z DPD będzie jednym z dwóch największych graczy na polskim rynku kurierskim.

Milo Holdings S.a r.l., jedyny akcjonariusz polskiej spółki kurierskiej, która od piętnastu lat przewozi paczki i ma 60 tys. klientów, zawarł przedwstępną umowę sprzedaży 100% akcji z DPD Polska należącą do francuskiego holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska LaPoste. Umowa kupna dojdzie do skutku pod warunkiem, że zgodzi się na nią prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przejęcie wzmocni znacznie pozycję DPD, która zostanie wówczas drugą największą firmą na rodzimym rynku usług logistycznych z 24 proc. udziałem. Szacuje się, że obroty firmy po połączeniu mogą przekroczyć 1 miliard złotych. Ale dobry interes zrobi też sprzedający, Abris Capital, bo chociaż oficjalnie nie podano kwoty transakcji, to eksperci szacują, że będzie wynosiła ok. 0,5 mld zł, czyli ponad dwukrotnie więcej niż cena, którą fundusz zapłacił właścicielowi w 2010 r.

Myśl globalnie, działaj lokalnie

Inwestora przyciągnął nie tylko potencjał biznesowy firmy zatrudniającej w 40 oddziałach 1400 pracowników i 2100 kurierów, ale przede wszystkim stosowane przez firmę technologie. Aplikacja WebMobile7, która w 2012 roku została nagrodzona przez Computerworld w kategorii Handel i Usługi umożliwiała klientom zautomatyzowanie nadawania przesyłek i sprawdzania ich statusu (również z urządzeń mobilnych). Firma stworzyła także moduły wysyłkowe do programów magazynowo-sprzedażowych pozwalające klientom zintegrować swoje programy z aplikacją Siódemki. - „Wszystkie duże firmy kurierskie mają swoje aplikacje internetowe. Ale tylko Siódemka ma wtyczki do popularnych w Polsce programów magazynowo-sprzedażowych. To pokazuje, że w globalnych firmach lokalne IT jest daleko od wpływu na decyzje biznesowe” – powiedział Bartłomiej Raczyński, dyrektor IT Siódemki. Laureat nagrody naszego pisma dodał wówczas, że żeby utrzymać wzrost dwukrotnie szybszy niż cały rynek usług kurierskich trzeba ciągle rozwijać rozwiązania informatyczne wspierające działalność firmy.

Zobacz również:

  • Google wypróbowuje eksperymentalną funkcję bezpieczeństwa w Singapurze
  • Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch
Technologia przyciąga kapitał

Kolejne lata potwierdzają słuszność tej strategii. Rodzina aplikacji 7 Business Ship Control stale się powiększa, a w kwietniu 2014 r. dołączyło „najmłodsze dziecko” - moduł wysyłkowy współpracujący z programem magazynowo-sprzedażowym firmy Ramzes.

Aplikacja Siódemki automatyzuje proces obsługi paczek i w efekcie pozwala zarządzać przesyłkami w szybszy, prostszy i bardziej efektywny sposób. Użytkownik nie musi poświęcać czasu na przenoszenie danych oraz integrację swoich baz z programem firmy kurierskiej.

W sumie 7 Business Ship Control to już dziewięć aplikacji współdziałających z takimi systemami i programami jak: Symfonia, Forte, WF-Mag, Sello, Asystent, Subiekt GT, Comarch Optima, Ramzes oraz SoteShop. Rozwiązania Siódemki dostępne są bezpłatnie dla wszystkich klientów firmy, posiadających stałą umowę na usługi kurierskie.

Partnerzy pasują jak puzzle

W 2013 r. firma zrobiła kolejną nowatorską rzecz na rynku KEP. Klienci podpisujący umowę z firmą kurierską otrzymują możliwość zakupu nowoczesnego tabletu lub laptopa za 1 zł wraz z bezpłatnym dostępem do mobilnego Internetu przez cały okres współpracy z firmą kurierską. Dostawcą usług telekomunikacyjnych jest PTK Centertel Sp. z o.o. Oferta powstała z myślą o firmach e-commers, które korzystając z usług kurierskich zyskują jednocześnie dostęp do wysokiej klasy urządzeń i technologii mobilnych, co podnosi ich konkurencyjność. Przedsiębiorcy otrzymują dostęp do aplikacji on-line - 7 Internet Shipping i rozbudowaną opcję zarządzania przesyłkami. Dzięki platformie internetowej, klient może wykonać samodzielnie większość czynności związanych z obsługą przesyłek, w tym m.in. organizować cały proces nadania przesyłki, dokonać rozliczeń lub skontaktować się z działem obsługi klienta. Status wszystkich nadanych przesyłek można śledzić w module trackingowym aplikacji, a informacje o przesyłkach udostępniać również swoim klientom.

O tym, jak obiecujący jest to rynek świadczą dane - Polacy zamawiają w Internecie towary za 30-35 mld zł rocznie. Dla szefa Siódemki szczególnie interesujące są branże odzieżowa i AGD. Do francuskiego operatora pocztowego prezes Jarosław Śliwa podchodzi bez kompleksów - „Jesteśmy liderem we wprowadzaniu nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań dla klientów instytucjonalnych, w szczególności dla podmiotów z sektora e-commerce. Planowane połączenie stworzyłoby możliwość korzystania z naszych narzędzi i usług obecnym klientom obu spółek, stanowiąc wzajemne dopełnienie ich ofert.” - mówi. Potwierdzeniem tych nadziei jest opinia prezesa DPD Polska Rafała Nawłoki. „Nasza firma zbudowała swoją mocną pozycję dzięki obsłudze klientów korporacyjnych. W czasach, gdy relacje handlowe z końcowym odbiorcą przenoszą się do Internetu, kapitał Siódemki postrzegamy jako niezwykle cenny”.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200