Misja: zwiększyć bezpieczeństwo danych użytkowników
- 03.02.2014
Sektor finansowy, w którym działa Grupa Aviva, przykłada szczególną uwagę do bezpieczeństwa. W połowie ub. r. ubezpieczyciel zakończył wdrożenie, w którego ramach wymieniono sprzęt mobilny i wprowadzono nowoczesne rozwiązanie MDM (Mobile Device Management).
Firma: Grupa Aviva
Branża: Ubezpieczenia, towarzystwa emerytalne, fundusze inwestycyjne
Produkty: Ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia majątkowe dla klientów indywidualnych i firm, ubezpieczenia samochodowe, fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia zdrowotne i turystyczne
Zatrudnienie ogółem: 1450 osób
Zatrudnienie w dziale IT: 205 osób
Przychody operacyjne w 2012 r.: 2,64 mld zł
Wdrożyć MDM
W połowie roku 2013 nadarzyła się okazja, by grupa bliżej przyjrzała się właśnie rozwiązaniom mobilnym, z których korzysta. Aviva regularnie przegląda oferty dostawców usług. W tym roku zdecydowano, że firmę obsługiwać będzie nowy operator telefonii komórkowej – Orange Polska.
Zobacz również:
- Usługa WhatsApp uruchamiana na urządzeniach iOS będzie bardziej bezpieczna
- Uwierzytelnianie bez haseł – 10 rozwiązań
- Cyberobrona? Mamy w planach
Posunięcie to miało doprowadzić do obniżenia stałych kosztów utrzymania urządzeń mobilnych, zwiększenia ich bezpieczeństwa oraz udostępnienia nowych rozwiązań pracownikom. Firma postanowiła przy okazji wymienić także urządzenia, z których korzystała. BlackBerry opuściło Grupę Aviva (zlikwidowano również serwer BlackBerry), a jego miejsce zajęły rozwiązania firmy Apple i urządzenia androidowe. Aviva skorzystała także z usług Integrated Solutions, które wdrożyło w firmie system Mobile Device Management.
„Przy wyborze rozwiązania typu MDM opieraliśmy się na dostępnej wiedzy z rynku. Zdecydowaliśmy się na MDM, ponieważ wiedzieliśmy, że są już dostępne bardzo dobre rozwiązania umożliwiające zarządzanie urządzeniami mobilnymi, z których możemy skorzystać produkcyjnie” – mówi Piotr Kowalski, Service Desk Manager, Departament IT, Grupa Aviva.