Na co zwracać uwagę zatrudniając pracowników w Social Media?

Specjaliści od mediów społecznościowych muszą się cechować dobrymi zdolnościami komunikacyjnymi i technicznymi oraz szerokim doświadczeniem, jeżeli mają wnieść strategiczne znaczenie do twojego biznesu.

Na co zwracać uwagę zatrudniając pracowników w Social Media?
Wraz z rozwojem, media społecznościowe stają się najważniejszą platformą komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi. Coraz bardziej zaawansowane muszą być przez to zdolności specjalistów od social media, aby wspomniana komunikacja była jak najbardziej efektywna.

Media społecznościowe takie jak Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram i inne, są wciąż dla firm relatywną nowością jeśli chodzi o kontakt z klientem i zbieranie informacji na temat jego zachowań.

Z racji tego, że media społecznościowe nie są jeszcze obszarem dobrze poznanym, wiele firm początkowo decyduje się zatrudniać młodych ludzi bez doświadczenia. Takie osoby, bez odpowiedniej wiedzy, nie są jednak w stanie wdrażać skutecznej strategii. Błędne jest powiem przekonanie, że tacy pracownicy poradzą sobie lepiej, ze względu na swój młody wiek i rzekomą intuicję w poruszaniu się w świecie mediów społecznościowych.

„Z perspektywy firmy, bardzo trudno było na początku wymyślić sposób na efektywne działanie w mediach społecznościowych.” – mówi Kimberly Samuelson z Laserfische.

„Wiele firm na początek zleca zarządzanie swoimi kanałami w mediach społecznościowych praktykantom, albo młodym, ale niekoniecznie doświadczonym osobom, uważając, że ich wiedza w tym zakresie jest naturalnie nabyta i wszystko o social media już wiedzą. Takie podejście szybko okazuje się jednak niewłaściwe.” – kontynuuje Samuelson.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200