ENFACE: MICHAŁ RĘCZKOWICZ…

…założyciel koła naukowego programistów, przekształconego później w firmę MobiTouch, której jest prezesem

ENFACE: MICHAŁ RĘCZKOWICZ…

O AKADEMICKICH POCZĄTKACH

Jako student Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie dostałem się na praktyki w Microsoft Polska. Wówczas już od czterech lat pracowałem za granicą, ale zrezygnowałem z tego, bo czułem, że marzenia mogę zrealizować tu, na miejscu. Praktyka zainspirowała mnie do założenia na uczelni koła naukowego. W ten sposób chciałem znaleźć przyszłych partnerów do firmy.

Koło naukowe „Nowych Technologii Programistycznych” rozwijało się, wygrywaliśmy konkursy, tworzyliśmy projekty komercyjnie. Po pewnym czasie otrzymaliśmy wsparcie od firmy Microsoft i zostałem Microsoft Student Partnerem. To był moment przełomowy, bo po niespełna rocznej działalności koła postanowiliśmy założyć firmę zajmującą się tworzeniem aplikacji mobilnych oraz gier. Napisaliśmy biznesplan i poszliśmy do uczelnianego funduszu InnoFund. Za pierwszym razem nie udało nam się pozyskać środków na firmę. Nie poddawaliśmy się i wstąpiliśmy do Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości na Uniwersytecie Rzeszowskim, tam działaliśmy od września 2012 r. do stycznia 2013 r. W tym czasie ponownie powróciliśmy do funduszu InnoFund i tym razem się udało. Otrzymaliśmy wsparcie finansowe i założyliśmy MobiTouch sp. z o.o.

O POTENCJALE GIER

Wielu ludzi boi się inwestować w opracowywanie gier, bo nie wiadomo, czy gra się przyjmie. Nam płynność finanhttps://snawigator.idg.pl/konsola/konus/edytuj/393749?service=347#sową zapewniają aplikacje biznesowe, które tworzymy na zamówienia klientów. Dzięki temu pozostali członkowie zespołu mogą zajmować się tym, co uważają za innowacyjne i ciekawe. Skoro mamy dobre pomysły, to nic nie stoi na przeszkodzie, by przygotowywać właśnie gry.

Oczywiście, dobry pomysł to nie wszystko, równie ważne jest wykonanie i marketing, bez którego nawet najlepsza gra nie ma szans przebić się na rynku. Dlatego już na samym początku bierzemy udział w konkursach, w których sprawdzamy nasze możliwości. Jesteśmy odważni i ambitni, nie boimy się wyzwań. Również dlatego, że jesteśmy wychowani na grach, wiemy, czego gracze oczekują i co im się podoba.

O FREDDYM I MUZYCE

Postawiliśmy na gry mobilne i mocno wierzymy w to, że można na nich sporo zarobić. Gry tego typu nie wymagają wielkiego nakładu pracy, mniejsze jest więc ryzyko utraty zainwestowanych pieniędzy, a zapotrzebowanie na tego typu rozrywkę nieustannie wzrasta.

Gra Freddy, która została wyróżniona w międzynarodowym programie Microsoft „Twoja Firma, Twoja Szansa na Sukces”, ma oryginalną, ręcznie rysowaną grafikę, która została w całości przygotowana przez naszych grafików. Skomponowaliśmy również muzykę. Dodatkowo gra nie ma skomplikowanej fabuły, dzięki czemu gracz w każdym wieku znajdzie coś dla siebie. Gra będzie dostępna na wszystkie platformy mobilne, tj. iOS, Android, Windows Phone oraz Windows 8; będą to tablety, smartfony i komputery stacjonarne. Liczymy na miliony pobrań.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200