Google+ zmienia się dla firm

Google po raz kolejny próbuje zachęcić użytkowników biznesowych do korzystania z serwisu społecznościowego Google+. Własnie pojawiła się w nim możliwość tworzenia zamkniętych społeczności (restricted communities), które mają pozwolić na komunikowanie się np. pracowników tej samej firmy bez ryzykowania wycieku poufnych informacji. 

Osoba tworząca taką społeczność może zdecydować, czy ma być ona automatycznie otwarta dla wszystkich pracowników danej firmy, czy raczej funkcjonować w oparciu o zaproszenia. Grupa może składać się zarówno z wszystkich pracowników, jak i członków odpowiedniego działu, zespołu roboczego itp.

"W większości organizacji niezmiernie ważna jest ochrona danych – firmy chcą mieć pewność, że ich poufne informacje... pozostają poufne. Niezależnie od tego, czy zechcecie wykorzystać nasze nowe narzędzie do wymieniania się uwagami nt. nowego produktu czy sporządzania notatek ze spotkania, możecie być pewni, że informacje te pozostaną dostępne tylko dla osób uprawnionych" – tłumaczą przedstawiciele Google.

Zobacz również:

  • Ta technika rozwiązuje problem ograniczonej wielkości okien kontekstowych obsługujących modele językowe LLM

Administratorom firmowych profili Google+ udostępniono możliwość takiego skonfigurowania ustawień, by wszystkie tworzone przez pracowników społeczności domyślnie były zamknięte (choć oczywiście jest możliwość zmiany typu społeczności – tak, by mogli z nich korzystać również kontrahenci, klienci itp).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200