Marketing Automation popularniejsze wśród polskich firm

Blisko 1000 polskich firm w ciągu ostatnich 2 lat zdecydowało się na wdrożenie nowej technologii marketingowej, która monitoruje zachowanie klientów na stronie internetowej i kieruje automatyczne akcje marketingowe. Największym w Polsce producentem tego typu rozwiązań jest SALESmanago, którego w ostatnim czasie wybrały m.in. Komputronik, Travelplanet, Yves Rocher czy Deloitte.

Wg amerykańskiej firmy analitycznej Sirius Decisions aktualnie ok 20% firm korzysta z rozwiązań do automatyzacji marketingu, a światowy rynek tego typu rozwiązań wart jest prawie 3 mld USD. Szacuje się, że w 2015 roku ponad 50% firm będzie wykorzystywać marketing automation.

System marketing automation umożliwia gromadzenie wiedzy o zachowaniu konkretnych osób na stronie WWW oraz budowanie automatycznych personalizowanych procesów marketingowo sprzedażowych

W Polsce pierwsze rozwiązanie marketing automation, SALESmanago, pojawiło się 2 lata temu. Dzisiaj aktywne konta w systemie posiada ponad 5000 firm a baza zainteresowanych marketing automation przedsiębiorstw liczy ponad 15 tys podmiotów. Największymi firmami korzystającymi z SALESmanago są m.in. Getin Bank, Rainbow Tours, Eurolot, Sizeer i bardzo liczna grupa małych i średnich firm.

- Szacujemy, że w ciągu kolejnych 2 lat z systemów do automatyzacji marketingu będzie korzystać ok 20% polskich firm, głównie dlatego że umożliwia podniesienie zwrotu z inwestycji w dotychczasowe rozwiązania informatyczne, oraz umożliwia budowanie wartości firmy w procesach marketingowych – mówi Grzegorz Błażewicz, szef i założyciel SALESmanago.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200