Apple wyprzedził Coca-Colę i Google

Marka Apple została ogłoszona najcenniejszą na świecie i w rankingu „Best Global Brands” zdetronizowała wieloletniego lidera – Coca-Colę.

Apple wyprzedził Coca-Colę i Google

Drugie miejsce zajęła marka Google. Coca-Cola znalazła się na trzeciej pozycji, tuż przed IBM i Microsoft.

Firma Interbrand, należąca do Omnicom Group, oszacowała wartość marki Apple na 98,3 mld USD, a Google na 93,3 mld USD. Coca-Cola osiągnęła 79,2 mld USD.

W TOP 10 najcenniejszych marek według Interbrand, pięć należy do branży technologicznej. Oprócz Apple i Google wśród liderów znalazły się IBM (4 miejsce), Microsoft (5) oraz Samsung (8). Łącznie zestawieniu znalazło się 12 firm technologicznych. Wycena marek szacowana była poprzez analizę danych finansowych, konkurencyjności, kompetencji i siły marki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200