BlackBerry w opałach

Firma BlackBerry przewiduje, że mogła ponieść w trzecim kwartale br. straty w wysokości 1 mld USD. Wszystko za sprawą słabego popytu na jej bezprzewodowe rozwiązania, które cieszyły się jeszcze do niedawna dużym zainteresowaniem. Głównie chodzi tu o smartfon Z10, który nie znalazł w oczach użytkowników uznania.

Mając tak słabe wyniki, firma zamierza w najbliższym czasie ciąć wydatki, zmniejszyć zatrudnienie oraz zmienić strategię działania. BlackBerry informuje, że w trzecim kwartale br. na rynek trafiło ok. 3,7 wyprodukowanych przez nią mobilnych urządzeń. To dokładnie o połowę mniej niż w trzecim kwartale 2012 r. Dlatego szacuje się, że przychody firmy zamkną się w trzecim kwartale br. kwotą 1,6 mld USD (porównując rok do roku, spadek o 45%).

Dlatego BlackBerry zamierza przeprowadzić restrukturyzację, co oznacza tak naprawdę redukcję zatrudnienia o ok. 4500 pracowników, zmniejszenie kosztów operacyjnych co najmniej o połowę i zmianę oferty. Ma ona polegać przede wszystkim na zaprzestaniu produkcji niektórych urządzeń i w efekcie skoncentrowaniu swojej uwagi na czterech modelach. Mają to być smartfony dedykowane dla użytkowników biznesowych i bardziej wymagających użytkowników indywidualnych (rynek prosumer).

Zobacz również:

  • BlackBerry dzięki cyberbezpieczeństu z zyskiem po Q1 2023
  • Stan cyberbezpieczeństwa w Polsce w 2023 roku
  • Dobre wyniki finansowe Fortinet

BlackBerry zapowiada, że pełne wyniki finansowe omawiające drugi kwartał 2013 r. opublikuje na swojej witrynie 27 września.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200