PwC stworzyło aplikację na LinkedIn wykorzystującą grywalizację

Firma stworzyła aplikację "Know Them All", która pozwala użytkownikom serwisu LinkedIn sprawdzić jak dobrze znają sieć swoich kontaktów biznesowych. Aplikacja jest dostępna w języku angielskim i polskim i wykorzystuje elementy grywalizacji, która znalazła się na liście 10 najważniejszych trendów technologicznych dla biznesu w 2013 roku w raporcie PwC "Digital IQ Survey 2013".

Serwis społeczności LinkedIn w Polsce liczy już 755 tys. użytkowników (globalnie ponad 200 mln.), z których 60% stanowią menedżerowie średniego i wyższego szczebla. Bardziej świadomi możliwości profesjonalnej sieci użytkownicy na świecie wykorzystują ją przede wszystkim do budowania relacji biznesowych (71%), prezentowania swojego profesjonalnego wizerunku (42%), a także coraz częściej odkrywania nowych możliwości biznesowych - szukają potencjalnych klientów, w tym konkretnych osób czy firm (34%).

Aplikacja PwC "Know Them All" pozwala nie sprawdzić stan aktualnej wiedzy na temat sieci kontaktów biznesowych i mobilizuje użytkowników do jej polepszania i pogłębiania. Aplikacja ma formułę quizu z elementami grywalizacji (znanej też jako "gamification") - czyli wykorzystywania mechanizmów znanych z gier komputerowych lub fabularnych (w biznesie) w celu większego zaangażowania uczestników.

Zobacz również:

  • Firmy nie spieszą się z debiutami giełdowymi
  • Trendy w e-commerce 2024

"Dorośli podobnie jak dzieci lubią bawić się, rywalizować, porównywać swoje osiągnięcia z innymi, dążyć do bycia najlepszymi i być nagradzani. Dlatego też mechanizm grywalizacji jest coraz częściej wykorzystywany przez firmy do zwiększania zaangażowania zarówno pracowników jak i klientów. Przewiduje się, że trend wykorzystania grywalizacji w biznesie będzie znacząco umacniał się w ciągu najbliższych kilku lat" - wskazuje Grzegorz Urban, wicedyrektor w zespole doradztwa strategiczno - operacyjnego w PwC.

Jak wynika z badania PwC "CEO Survey 2013" jeden na dwóch globalnych prezesów wskazuje, że media społecznościowe mają wpływ na jego strategię biznesową. Niemal jedna trzecia liderów biznesu biorących udział w badaniu "Digital IQ Survey 2013" deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zwiększy nacisk na biznesowe wykorzystanie LinkedIn.

"Celem aplikacji jest uświadomienie użytkownikowi, poprzez wciągnięcie go w grę, że sukces w dzisiejszym biznesie opiera się w znacznej mierze na dobrych i długotrwałych relacjach, które następnie mogą przekładać się na konkretne, wymierne korzyści. Platformy takie jak LinkedIn pozwalają budować swoją pozycję zawodową, rozpoznawalność i autorytet ekspercki np. przez dzielenie się wartościową wiedzą, rekomendowanie interesujących treści dostępnych w Internecie, czy też poprzez prezentowanie informacji o swoich osiągnięciach zawodowych" - mówi Paweł Bochniarz, dyrektor ds. rozwoju biznesu w PwC.

Aplikacja "Know Them All" dostępna jest pod adresem www.know-them-all.com

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200