AudIT 2.0: raport z dobrego miejsca pracy
- Janusz Nowak,
- 30.04.2013
UPC Polska należy do grona zwycięzców pierwszego konkursu i badania AudIT. Tuż przed premierą drugiej edycji o korzyściach z badania i o zarządzaniu zespołem IT opowiada CIO firmy, Janusz Nowak.
Janusz Nowak, CIO/CTO UPC Polska
Naszym celem jest dostarczanie klientom najwyższej jakości usług: telewizji cyfrowej, internetu i telefonii, które na bardzo konkurencyjnym rynku telekomunikacyjnym będą wyróżniały się zarówno pod względem innowacyjności, jak i parametrów. Od sprawnego działania systemów oraz pracy działów IT zależy zarówno jakość usług, jak i jakość obsługi klienta.
Dominującym modelem rozwoju zawodowego pracowników IT w UPC jest ścieżka ekspercka, dzięki której nasi ludzie doskonalą swoją specjalistyczną wiedzę, pracując w różnych zespołach, przy wielu projektach, często mających międzynarodową skalę i zasięg. Po pracy w dziale wsparcia technicznego, w którym zdobywa się wiedzę na temat wykorzystanych technologii, systemów, oferty, produktów, funkcjonowania firmy, awansuje się do działów specjalistycznych, takich jak Local Fault Management Team, IP Service Provisioning, LGi Competence Center, gdzie cały czas można się szkolić w obranym kierunku. Obecnie Liberty Global, spółka-matka, do której należy UPC, rozwija się niezwykle intensywnie, zarówno w wymiarze innowacyjności, wprowadzając nowatorskie rozwiązania i usługi, jak i pod względem zasięgu w Europie. Niedawno LGI zawarło umowę zakupu największego brytyjskiego operatora kablowego, Virgin Media, lidera innowacyjności na tamtejszym rynku. Rosnąca skala działania oraz inwestycje w rozwój infrastruktury otwierają przed pracownikami IT nowe możliwości doskonalenia kompetencji. Polska, dysponująca znakomicie wykształconymi kadrami, w pełni uczestniczy w tworzeniu międzynarodowych rozwiązań, implementowanych następnie w kolejnych krajach LGI.
Naszym celem jest dostarczanie klientom najwyższej jakości usług: telewizji cyfrowej, internetu i telefonii, które na bardzo konkurencyjnym rynku telekomunikacyjnym będą wyróżniały się zarówno pod względem innowacyjności, jak i parametrów. Od sprawnego działania systemów oraz pracy działów IT zależy zarówno jakość usług i obsługi klienta. Na jakość naszych usług składa się nowoczesna, sprawnie działająca infrastruktura, systemy wspierające działanie usług, systemy obsługi klienta oraz rozwiązania IT, dzięki którym zaawansowane technologie stają się proste i intuicyjne dla użytkowników. Tak więc w branży nowych technologii funkcjonowanie działów IT jest jednym kluczowych elementów budujących przewagę konkurencyjną.
W lutym 2013 r. startuje druga edycja badania jakości zarządzania zespołami IT, które we współpracy z Computerworld realizuje TNS Polska. Uczestnicy badania otrzymują szczegółowy, indywidualny raport. Najlepiej punktujące firmy zostaną wyróżnione podczas spotkania podsumowującego badanie, we wrześniu br. Wyróżnimy i nagrodzimy po trzy firmy w kategoriach do 50 pracowników iT i powyżej. Relacja z ubiegłorocznego ogłoszenia wyników badania AudIT: https://www.computerworld.pl/news/385931/AudIT.pracodawcy.z.najwieksza.liczba.entuzjastow.html