Gatta stawia na obsługę klienta
- (mt),
- 19.03.2013
Firma Ferax, właściciel marki odzieży i bielizny damskiej Gatta, uruchomiła system Microsoft Dynamics AX for Retail w celu wsparcia działań sprzedażowych w sieci detalicznej.
Dotychczas Ferax używał systemu Microsoft Dynamics RMS (Retail Management System) do obsługi sieci salonów sprzedaży. Wraz z rozbudową sieci salonów zdecydowano się na wdrożenie rozwiązania zintegrowanego z posiadanym systemem ERP. Firmie zależało na uproszczeniu procesów zarządzania siecią sprzedaży i automatyzacji procesów obsługi sieci po stronie centrali, a także odciążeniu pracowników sklepów od wykonywania czynności logistycznych w punkcie sprzedaży.
Microsoft Dynamics AX for Retail usprawnił przepływ informacji między salonami, umożliwiając lepszą kontrolę procesów sprzedaży. Rozwiązanie pozwoliło uzyskać spójny model referencyjnych danych dla sieci sprzedaży i spójność czasową danych w raportowaniu. Udało się zmniejszyć obciążenie pracowników salonów czynnościami niezwiązanymi ze sprzedażą i obsługą klienta w salonach, zwiększyć rotację towaru o ponad 40%, zredukować koszty operacyjne sieci o 10%. System umożliwił rozbudowę sieci sprzedaży, automatyzację kontroli procesu propagowania zmian w danych słownikowych miedzy centralą a punktem sprzedaży, umożliwił planowanie zapasów zintegrowane z zakupami i produkcją.