Imperva: antywirusy są mało skuteczne [infografika]

Firma Imperva przeprowadziła badanie, w którym przetestowała skuteczność ponad 40 różnych rozwiązań antywirusowych, zarówno płatnych jak i bezpłatnych, pod kątem wykrywalności nowo utworzonych wirusów. Z raportu, który powstał po badaniu wynika, że jedynie niecałe 5% rozwiązań antywirusowych jest w stanie wykryć od razu wcześniej nieskatalogowane wirusy, a wielu antywirusom zaktualizowanie bazy sygnatur zajęło nawet miesiąc lub więcej.

Z grudniowego raportu "Ocena skuteczności rozwiązań antywirusowych" firmy Imperva wynika, że rozwiązania antywirusowe mają problem z wykryciem nowo utworzonych wirusów. Mimo, iż producenci oprogramowania antywirusowego stale pracują nad aktualizacją swoich mechanizmów wykrywania, jedynie mniej niż 5% rozwiązań antywirusowych, które przetestowano, wykryło nowe wirusy w początkowej fazie wykrywania. Rozwiązania antywirusowe nie były w stanie zapewnić pełnej ochrony, ponieważ nie mogą nadążyć za mnożącymi się i rozprzestrzeniającymi w internecie wirusami.

W badaniu Impervy niektóre darmowe rozwiązania okazały się równie skuteczne lub nawet bardziej skuteczne niż płatne antywirusy. Testy nie znalazły ani jednego produktu antywirusowego, który zapewniłby pełną ochronę. Wśród rozwiązań, które wykazały najlepszy współczynnik wykrywania antywirusów znalazły się dwa darmowego programy antywirusowe.

Zobacz również:

  • Ponad pół miliona kont Roku w niebezpieczeństwie po ataku

Mimo niedoskonałości, jakie wykazały rozwiązania antywirusowe, eksperci z firmy Imperva nie zalecają całkowitego ich wyeliminowania ze skutecznej strategii bezpieczeństwa. Ich zdaniem zamiast tego, zespoły zajmujące się bezpieczeństwem w firmach, powinny koncentrować się na wykrywaniu zachowań odbiegających od normy i dostosować strategię bezpieczeństwa, inwestując w nowoczesne rozwiązania, które sprostają współczesnym zagrożeniom.

Imperva: antywirusy są mało skuteczne [infografika]
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200