Taniej i szybciej - tego oczekujemy od internetu mobilnego
- Monika Tomkiewicz,
- 22.08.2012, godz. 15:24
Większa prędkość, niższe ceny i bardziej wydajne baterie w urządzeniach mobilnych, to główne czynniki, które skłoniłyby nas do częstszego korzystania z internetu mobilnego - wynika z raportu "Smarter mobile broadband" przygotowanego przez Ericsson ConsumerLab.
Badanie przeprowadzone przez Ericsson ConsumerLab pokazuje, że rozwój zaawansowanych urządzeń mobilnych zachęca użytkowników do dłuższego i szerszego korzystania z internetu mobilnego. Jednocześnie dla nowych użytkowników internetu mobilnego główną barierą jest cena urządzeń. Biorąc pod uwagę popularyzację smartfonów i tabletów można się jednak spodziewać, że ich ceny będą coraz niższe. Z raportu wynika też, że nowych klientów usług internetu mobilnego należy zachęcać do korzystania przyrostowymi ofertami, proponując im coraz większy transfer i prędkość internetu.
Ponadto eksperci zwracają uwagę, że firmy powinny przygotowywać różne oferty odpowiadające na potrzeby różnych klientów - w zależności od ich zamożności i stopnia wykorzystywania usług mobilnych. Jednym z głównych motorów korzystania z mobilnych urządzeń są w ostatnim czasie sieci społecznościowe. Ten aspekt również powinien być wykorzystywany przez firmy oferujące dostęp do mobilnego internetu. Badanie pokazało, że prędkość internetu mobilnego jest najważniejszym aspektem dla użytkowników we wszystkich badanych krajach. Nielimitowany dostęp do wielu usług jest jednak ważniejszy niż możliwość wyboru różnych limitów transferu miesięcznego.
Zobacz również: