IBM otworzył w Polsce informatyczny "sklep samoobsługowy"

IBM SmartCloud jest już dostępny dla polskich firm. Witryna zapewnia wirtualny dostęp do serwerów oraz aplikacji IBM. Polska jest pierwszym krajem z Europy Środkowo-Wschodniej, w której IBM otworzył taki sklep internetowy.

IBM SmartCloud jest rozwiązaniem opartym na chmurze obliczeniowej, udostępnianym w modelu infrastruktury jako usługi. To informatyczny "sklep samoobsługowy", który po wcześniejszej rejestracji umożliwia dostęp do wirtualnych serwerów z różnymi systemami operacyjnymi oraz instalowanie opcjonalnego oprogramowania pośredniego, narzędzi programistycznych i przełączalnej trwałej pamięci masowej. Serwery pozostają do wyłącznej dyspozycji klienta i mogą być przez niego dowolnie dostosowywane. Płaci się wyłącznie za czas, przez jaki serwery i inne dostępne zasoby w chmurze są użytkowane. Minimalny okres ich wykorzystania to jedna godzina, natomiast koszt użytkowania zaczyna się od 250 zł miesięcznie w przypadku najprostszej infrastruktury.

"IBM SmartCloud oferuje firmom lepsze dostosowanie się do wyzwań biznesowych, umożliwiając łatwy dostęp do aplikacji lub mocy obliczeniowych w zależności od zapotrzebowania. To rozwiązanie przygotowane przede wszystkim z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, dla których elastyczność jest ważnym elementem przyczyniającym się do zwiększania ich konkurencyjności" - mówi Grzegorz Kaczyński Cloud Sales Specialist w IBM Polska. I dodaje, że BM SmartCloud umożliwia oszczędności wynikające z dopasowania dostępnych zasobów i mocy obliczeniowej do bieżących potrzeb. Gdy jest to niezbędne, np. podczas testowania bardziej wymagającej aplikacji, możliwe jest zakupienie dodatkowej mocy obliczeniowej oraz oprogramowania. Zamieszczony na stronie kalkulator pozwala oszacować koszt zakupu zwirtualizowanej infrastruktury w SmartCloud oraz porównać go z kosztem infrastruktury fizycznej.

Zobacz również:

  • IBM podpisało z armią amerykańską intratny kontrakt
  • Tożsamość użytkowników celem ataków w Europie
  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24

Do standardowych systemów operacyjnych i obrazów, czyli kopii serwerów gotowych do użycia, na podstawie których budowane są nowe serwery wirtualne dla klientów, można instalować dodatkowe aplikacje i narzędzia własne lub udostępniane przez IBM. Dostępne są obrazy systemów operacyjnych takich jak Linux (Red Hat lub Novell SUSE) i Microsoft Windows Server. Oferta pakietów oprogramowania obejmuje obrazy produktów IBM m.in. Cognos, Lotus, InfoSphere, DB2, Tivoli i WebSphere, ale użytkownicy mogą w wynajętej infrastrukturze przetwarzać również obrazy własnych aplikacji wraz z danymi.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200