Gartner: W 2012 roku wartość rynku konsumenckiego przekroczy 2 bln USD

Według analityków w 2012 roku łączna sprzedaż rozwiązań IT na rynku konsumenckim będzie o niemal 115 mld USD wyższa niż rok wcześniej. Tegoroczna skala wydatków na urządzenia i usługi służące rozrywce, telefony komórkowe, cyfrowy sprzęt fotograficzny, a także urządzenia przenośne sięgnąć ma 2,1 bln USD.

Wysoka dynamika wzrostu rynku rozwiązań konsumenckich ma utrzymywać się w kolejnych latach. Eksperci Gartnera prognozują, że w 2016 roku wartość tego segmentu rynku przekroczy 2,7 bln USD. "W ujęciu wartościowym największymi segmentami rynku konsumenckiego będą kolejno: usługi mobilne, telefony komórkowe, a także usługi rozrywkowe" - twierdzi Amanda Sabia, analityk firmy Gartner. Zdaniem autorów badania do 2016 roku potroi się wielkość rynku dostępnych komercyjnie treści cyfrowych - w tym m.in. książek elektronicznych. Pod koniec 2016 roku wartość tego segmentu ma wynosić 61 mld USD. Obecnie tylko wartość rynku płatnych treści tekstowych jest szacowana na 5 mld USD. Pod koniec 2016 roku rynek, do którego poza książkami elektronicznymi zaliczane są również płatne treści informacyjne - ma być wart przynajmniej 16 mld USD. Segment konsumenckich urządzeń komórkowych ma być warty pod koniec 2012 roku ok. 222 mld USD, co stanowi ok. 10 proc. prognozowanej wartości całego rynku konsumenckich rozwiązań IT. Za niecałe cztery lata wartość tego segmentu ma przekraczać 300 mld USD. Niewiele mniej warty ma być w 2016 roku rynek cyfrowych usług rozrywkowych. Łączna wartość rynku, do którego zaliczono m.in. usługi związane z telewizją IPTV oraz grami sieciowymi, jest szacowana na 210 mld USD w 2012 roku oraz 290 mld USD pod koniec 2016 roku.

Eksperci podkreślają, że konsumenci będą coraz bardziej skłonni płacić za przydatne ich zdaniem treści i usługi internetowe. "Tylko w pewnym stopniu tolerowane będą również modele biznesowe oparte na finansowaniu usług i treści cyfrowych za pośrednictwem reklam internetowych" - uważa Amanda Sabia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200