Tylko jedna firma zanotowała wzrost sprzedaży komputerów osobistych w USA - to Apple lub Lenovo

Eksperci szacują, że w drugim kwartale br. światowa sprzedaż komputerów osobistych była o 0,1 proc. niższa niż rok wcześniej. Według analityków firmy Gartner jedynym producentem komputerów PC, który zanotował wzrost sprzedaży jest koncern Apple. Tymczasem z szacunków IDC wynika, że w skali roku wzrosła tylko sprzedaż komputerów PC firmy Lenovo.

Z analiz Iobu firm wynika, że w drugim kwartale br. największym dostawcą komputerów osobistych na świecie - ze sprzedażą rzędu 13 mln komputerów i udziałem rynkowym rzędu 15 proc. - był koncern HP. Według analityków IDC w skali roku sprzedaż komputerów osobistych HP zmniejszyła się o ok. 2 mln sztuk. Spadki zanotowała większość producentów takich komputerów. Tymczasem według analityków Gartnera firma Apple jest jedynym producentem komputerów osobistych, który w drugim kwartale br. zanotował wzrost sprzedaży komputerów na rynku amerykańskim. Eksperci firmy Gartner szacują, że w okresie od kwietnia do czerwca br. na rynku amerykańskim Apple sprzedał ok. 1,9 mln komputerów Mac - o 4,3 proc. więcej niż przed rokiem. Daje to firmie Apple udział rynkowy na poziomie 12 proc. Według Gartnera dwójka największych dostawców komputerów PC na rynku USA to firmy HP i Dell. W drugim kwartale br. obie sprzedały odpowiednio 3,98 mln oraz 3,46 mln komputerów osobistych.

Z kolei szacunki IDC wskazują na to, że w tym samym okresie Apple sprzedał 1,81 mln komputerów Mac - o 1,1 proc. mniej niż przed rokiem. Zdaniem ekspertów IDC mniejsza była także kwartalna sprzedaż komputerów HP oraz Dell. Według analityków na rynek trafiło ok. 4,13 komputerów marki HP oraz 3,59 komputerów Dell. Odpowiednio daje to spadki rzędu 12 proc. oraz 9,2 proc. rocznie. Zdaniem ekspertów IDC jedyną firmą, która na rynku USA zanotowała w drugim kwartale br. wzrost sprzedaży komputerów osobistych jest koncern Lenovo. Od kwietnia do czerwca na rynku amerykańskim sprzedano ok. 1,28 mln komputerów Lenovo. Daje to wzrost rzędu 6,1 proc. w skali roku.

Zobacz również:

  • Chiński sklep App Store nie oferuje już tych popularnych aplikacji
  • Samsung otwiera szampana - sprzedał więcej smartfonów od Apple
  • Lenovo ThinkPad X1 Carbon – nowe oblicze hybrydowego świata

Zdaniem analityków obu firm na spadek sprzedaży komputerów PC wpłynęły m.in. problemy z dostawami kluczowych podzespołów. Nie bez znaczenia były także negatywne sygnały gospodarcze powodujące zmniejszenie zainteresowania sprzętem tego typu. Stosunkowo słabo sprzedawały się też komputery klasy ultrabook.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200