General Motors rezygnuje z outsourcingu IT

Władze koncernu zapowiadają poważne ograniczenie wykorzystania usług outsourcingu IT. Tylko 10 proc. zadań z zakresu IT ma być realizowane zewnętrznymi siłami. Obecnie udział outsourcingu sięga 90 proc. obowiązków związanych z utrzymaniem i rozwojem środowiska teleinformatycznego koncernu GM.

Z nieoficjalnych doniesień wynika, że władze koncernu General Motors planują wprowadzenie zasadniczych zmian związanych z funkcjonowaniem organizacji IT w firmie. Obecnie aż 90 proc. zadań związanych z obsługą i rozwojem infrastruktury teleinformatycznej koncernu jest realizowane przez firmy zewnętrzne, a tylko 10 proc. prac jest prowadzone przez własny zespół IT. Pojawiające się informacje wskazują na to, że Randy Mott obecny dyrektor ds. IT koncernu GM, a wcześniej CIO firmy HP, dąży do odwrócenia tych proporcji.

General Motors jest obecnie jednym z największych odbiorców usług outsourcingu. Obecnie w zakresie outsourcingu IT koncern korzysta m.in. z usług firm EDS, IBM, Capgemini i Wipro. Można spodziewać się, że tak poważne ograniczenie skali wykorzystania usług firm zewnętrznych mocno obije się na przychodach outsourcerów. Eksperci szacują, że w wyniku zmian strategii GM obroty należącej do koncernu HP firmy EDS spadną nawet o 3 mld USD rocznie. Zmiana modelu funkcjonowania organizacji IT w firmie General Motors może potrwać nawet kilka lat.

Zobacz również:

  • Outsourcing zbudowany na partnerstwie
  • Czym jest dostawca usług zarządzanych? Strategiczny outsourcing usług IT
  • 5 zasad, które zmieniają outsourcing na lepsze
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200