Yahoo i Facebook kończą spór o patenty. Zapowiadają współpracę

Obie firmy będzie wzajemnie licencjonować sobie technologie związane m.in. z mechanizmami społecznościowymi i obsługą reklam. Dodatkowo Facebook i Yahoo będą współpracować w zakresie reklam internetowych. Porozumienie kończy spór trwający od marca br.

Wedle zapowiedzi Yahoo i Facebook będą wspólnie rozwijać mechanizmy reklam internetowych oraz zasięg usług. Współpraca ma dotyczyć także dystrybucji treści. Zdaniem analityków jako taka może okazać się bardzo korzystna dla obu stron. Wedle zapowiedzi treści informacyjne Yahoo - zwłaszcza te, dotyczące istotnych wydarzeń politycznych i sportowych - zostaną włączone do serwisu społecznościowego. Dodatkowe treści mogą przyczynić się do zwiększenia zaangażowania użytkowników Facebooka. Mogą również pozwolić na wypromowanie pozycji serwisu Facebook jako platformy wymiany treści. Z kolei Yahoo może zyskać dzięki współpracy z firmą Facebook na poziomie reklamowym. Do tej pory bowiem koncern Yahoo nie dysponował znaczącym udziałem reklamowym w zakresie serwisów społecznościowych.

Porozumienie kończy spór trwający od marca br. Wówczas przedstawiciele koncernu Yahoo zarzucili operatorowi najpopularniejszego serwisu społecznościowego bezprawne wykorzystywanie szeregu chronionych rozwiązań technicznych. Facebook miał opierać się m.in. na opatentowanych technologiach związanych z tworzeniem sieci społecznościowych, mechanizmami reklamowymi, funkcjami z zakresu personalizacji serwisu i wymianą informacji między użytkownikami witryny. W odpowiedzi władze firmy Facebook wystosowali własny pozew wymierzony przeciwko firmie Yahoo.

Zobacz również:

  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI
  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą
  • Yahoo kupiło kolejną platformę informacyjną
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200