Specjaliści i menedżerowie IT otwarci na zmiany zawodowe

Co trzeci specjalista i menedżer z obszaru IT zmienił pracę w przeciągu ostatniego roku. Aż 69% badanych przedstawicieli tej branży deklaruje, że zdecydowałoby się na zmianę miejsca zamieszkania dla atrakcyjniejszego stanowiska pracy. W świetle najnowszych wyników cyklicznego badania Antal International specjaliści i menedżerowie są bardzo otwarci na zmiany zawodowe.

Antal International opublikował wyniki cyklicznego badania "Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy". Odpowiedzi 1,5 tys. specjalistów i menedżerów wskazują, że są oni bardzo aktywni zawodowo i otwarci na nowe propozycje dotyczące rozwoju kariery. 30% specjalistów i menedżerów IT aktywnie poszukuje pracy. Ponad połowa poszukuje natomiast pracy biernie poprzez zamieszczanie swojego cv na portalach rekrutacyjnych i społecznościowych oraz przekazywanie go agencjom rekrutacyjnym. Są to osoby otwarte na nowe propozycje zawodowe. Co trzecia z nich zmieniła pracę w ciągu ostatniego roku. Jednocześnie stosunkowo wysoki odsetek (27%), w porównaniu do innych branż deklaruje, że nie poszukuje nowego zatrudnienia. "Warto zwrócić uwagę, że specjaliści i menedżerowie z obszaru IT i finansów, należą do najbardziej poszukiwanych pracowników i jednocześnie, szczególnie przedstawiciele IT najczęściej zmieniają pracę. Pokazuje to, że są pożądani na rynku pracy, i to pracodawcy walczą o ich pozyskanie" - zauważa Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

Średnia liczba otrzymanych ofert pracy w ciągu roku w całej grupie badanych reprezentujących wszystkie branże wynosi i 5. Specjaliści i menedżerowie IT należą do najbardziej rozchwytywanych - średnio otrzymywali ponad 7 ofert pracy rocznie. Z badań wynika, że przyjęcie oferty pracy menadżerowie i specjaliści IT uzależniają głównie od wynagrodzenia, stylu zarządzania i kultury organizacyjnej i stopniu odpowiedzialności i decyzyjności na proponowanym stanowisku. "Wyższe wynagrodzenie wciąż jest podstawową przyczyną przyjęcia innej oferty pracy. Jednak coraz częściej znaczącą rolę gra odpowiadający styl zarządzania i kultura organizacyjna czy dobra opinia o pracodawcy na rynku. Pokazuje to jak ważne dla pracodawców powinny być kwestie employer brandingowe - nie należy zapominać, że jedną z nich jest współpraca z renomowaną firmą rekrutacyjną" - komentuje Artur Skiba. I dodaje, że dla większości respondentów (65,3%) zła opinia o pracodawcy jest najważniejszym czynnikiem, dla którego zadecydowaliby się na odrzucenie oferty pracy. Kolejne najczęściej wymieniane kryteria to nieodpowiadający styl zarządzania i kultura organizacyjna (37,9%) oraz niższy stopień odpowiedzialności i decyzyjności na proponowanym stanowisku (37,8%).

Zobacz również:

  • Data Scientist - jak stawiać pierwsze kroki w branży?
  • Praca zdalna czy praca hybrydowa? Wybór nie jest oczywisty
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200