Salesforce zainwestuje w marketing społecznościowy

Amerykański koncern zapłaci niemal 700 mln USD za spółkę wyspecjalizowaną w rozwiązaniach wspierających sprzedaż za pośrednictwem serwisów takich jak: Facebook, LinkedIn, czy YouTube.

Przejmując nowojorską spółkę Salesforce wzmocni własne rozwiązania pod kątem możliwości prowadzenia precyzyjnie ukierunkowanych kampanii marketingowych w serwisach społecznościowych. Transakcja ma zostać sfinalizowana najpóźniej w październiku br. Następnie technologie Buddy Media zostaną zintegrowane z opartą na rozwiązaniach - przejętej przez Salesforce z zeszłym roku firmy Radian6 - platformą marketingu społecznościowego. Dzięki temu powstać ma kompleksowe rozwiązanie pozwalające w proaktywny sposób realizować szereg działań wspierających sprzedaż w oparciu o kanały społecznościowe. Obecnie rozwiązania Buddy Media są wykorzystywane do zarządzania działaniami marketingowymi realizowanymi w najpopularniejszych internetowych społecznościach. Z oficjalnego komunikatu wynika, że oprogramowanie amerykańskiej spółki wspiera m.in. działania związane z gromadzeniem oraz analizowaniem informacji o potrzebach i oczekiwaniach konsumentów, tworzeniem i publikacją komunikatów marketingowych, a także oceną ich efektywności.

Zdaniem analityków warta 700 mln USD transakcja jest odpowiedzią na ogłoszony w ubiegłym tygodniu zamiar przejęcia konkurującej z Buddy Media firmy Vitrue przez koncern Oracle. O ile wśród użytkowników rozwiązań Vitrue znajdują się firmy: McDonald's, American Express, Domino's Pizza i Procter & Gamble, to technologie Buddy Media wykorzystują m.in. koncerny Ford, HP, Mattel oraz L’Oreal. Eksperci spodziewają się, że rosnąca konkurencja w segmencie rozwiązań wspierających zarządzanie relacjami z klientami w sieciach społecznościowych skłoni do podobnych zakupów także innych dostawców oprogramowania biznesowego. Potencjalnymi inwestycjami w obszarze Social CRM miałyby być zainteresowane m.in. firmy SAP, Microsoft i IBM.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200