Nowe funkcje WebService w ING Banku Śląskim
- (am),
- 15.05.2012
WebService w ING Banku Śląskim to usługa umożliwiająca bezpośrednią wymianę danych finansowych pomiędzy klientem a bankiem.
Jej najnowsza wersja umożliwia klientom korporacyjnym składanie zleceń przelewów z poziomu swoich systemów księgowych, bez konieczności logowania się do systemu bankowości internetowej. "Korzyści dla klientów korzystających z usługi WebService polegają przede wszystkim na oszczędności czasu. Przekazywanie danych finansowych następuje szybciej. Jednocześnie proces ich przetwarzania jest uproszczony dzięki stałemu dostępowi do dokumentów oraz wymianie danych w trybie online. To pozwala na zwiększenie wydajności procesów księgowych naszych klientów w ich firmach" - mówi Adam Walendziewski, odpowiedzialny za bankowość elektroniczną dla klientów korporacyjnych w ING Banku Śląskim.
"W ostatnim czasie rozbudowaliśmy funkcje oferowane w WebService. Rozpoczęliśmy też prace z dostawcami programów finansowo-księgowych, dzięki czemu klienci będą mogli w prosty sposób połączyć się z usługą WebService oferowaną przez ING" - dodaje Adam Walendziewski. Po rozszerzeniu zakresu usług dostępnych poprzez WebService klienci korporacyjni ING Banku Śląskiego mogą: pobierać historię operacji na rachunkach; pobierać wyciągi w wielu formatach; pobierać dane dostępne w systemie ING BusinessOnLine, m.in. raporty płatności masowych czy poleceń zapłaty; inicjować przelewy: krajowe, walutowe, na rzecz urzędów skarbowych i ZUS; wysyłać pozostałe zlecenia dostępne w systemie ING BusinessOnLine.
Autoryzacja zleceń może nastąpić na dwa sposoby: poprzez bankowość internetową lub za pomocą metod, w których zlecenia są potwierdzone podpisami po stronie klienta. W drugim wariancie przetwarzanie zleceń odbywa się automatycznie, bez konieczności logowania się do systemu internetowego. W tym przypadku weryfikacja poprawności złożonych podpisów leży po stronie banku.