Nokia nie może wyjść na prostą

Fiński koncern zamknął I kwartał 2012 stratą niemal 1 mld euro. Władze spółki zapowiedziały rewolucyjne zmiany w ofercie produktowej.

W I kwartale sprzedaż Nokii była niemal o 25% mniejsza niż w analogicznym okresie 2011. W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. na rynek trafiło 83 mln telefonów Nokii, w tym ok. 12 mln smartfonów. Według przedstawicieli firmy, spadek sprzedaży jest związany z rosnącą konkurencją.

W lutym minął rok od ogłoszenia współpracy z firmą Microsoft, której efektem są smartfony Nokii z oprogramowaniem Windows Phone. Sprzedaż urządzeń rośnie powoli. W I kwartale br. na rynek trafiło ok. 2 mln telefonów linii Nokia Lumia z Windows Phone.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200