Producent otwartego systemu CRM chce walczyć o największych klientów

Dostępne także na polskim rynku oprogramowanie SugarCRM ma być rozwijane pod kątem potrzeb większych organizacji. Rozwijany na zasadach open source system ma zyskać m.in. rozbudowane funkcje z zakresu prognozowania sprzedaży.

System SugarCRM to jedno z nielicznych, komercyjnych i rozwijanych na zasadach open source, rozwiązań CRM, które zyskują coraz większą popularność na świecie. Na początku kwietnia producent oprogramowania poinformował o pozyskaniu dofinansowania ze strony amerykańskiego funduszu inwestycyjnego. Dzięki wsparciu w wysokości 33 mln USD rozbudowane mają zostać m.in. funkcje z zakresu prognozowania sprzedaży, narzędzia wspierające raportowanie, a także mechanizmy związane z obsługą handlu elektronicznego i budowania relacji za pośrednictwem sieci społecznościowych. Planowane usprawnienia dotyczyć mają również wydajności systemu, wyszukiwania pełnotekstowego, a także integracji - szczególnie z rozwiązaniami firmy IBM. Przebudowany ma zostać również interfejs oprogramowania.

Z nieoficjalnych informacji wynika natomiast, że system zyska nowe funkcjonalności odpowiadające potrzebom największych odbiorców. Oznaczałoby to zmianę strategii rynkowej firmy, która do tej pory swoje rozwiązanie kierowała do relatywnie mniejszych odbiorców. Według analityków nie znaczy to jednak, że rozwiązanie będzie bezpośrednio konkurować z systemami CRM dostawców takich jak Oracle, czy Salesforce. Również wydatki na finansowanie rozwoju systemu SugarCRM stanowią ledwie ułamek środków, jakimi dysponują najwięksi dostawcy - przykładowo firma Salesforce tylko na działania marketingowe przeznaczyła w zeszłym roku kwotę rzędu 3 mld USD. System może jednak stać się realną konkurencją dla podobnych aplikacji rozwijanych przez lokalnych dostawców, tym bardziej, że przedstawiciele firmy SugarCRM zapowiadają chęć rozszerzenia sieci lokalnych partnerów.

Zobacz również:

  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
  • Google udostępnia AI Gemma dla developerów

SugarCRM jest dostępny w trzech wersjach zróżnicowanych pod kątem funkcjonalności. W różnym zakresie wspierane są m.in. procesy sprzedażowe i marketingowe. Oprogramowanie posiada także funkcje ułatwiające gromadzenie informacji o klientach, a także pracę w zespołach. Najmniej rozbudowana edycja jest dostępna bezpłatnie także w zastosowaniach komercyjnych. "Do głównych zalet SugarCRM należy przede wszystkim elastyczność wynikająca z otwartości kodu źródłowego, rozbudowanych narzędzi integracyjnych, a także możliwości błyskawicznego dostosowania systemu do potrzeb przedsiębiorstwa bez konieczności ręcznej modyfikacji kodu oprogramowania. Konsekwencją dynamiki rozwoju systemu jest podążanie za najbardziej aktualnymi trendami. Dlatego w swoim interfejsie, intuicyjności oraz łatwości obsługi mocno przypomina on popularne portale internetowe" - podkreśla Magdalena Ziębińska, dyrektor generalny eVolpe Consulting Group - spółki świadczącej komercyjne wdrożenia systemu SugarCRM na polskim rynku. Według Magdaleny Ziębińskiej w skali świata z systemu korzysta ok. 8 tys. firm. Średnia liczba użytkowników przekracza setkę.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200