Enface: Paweł Hersztowski

… projektant grafiki, szef serwisu www.hiddendata.co, twórca platformy 2kiwi.pl

O POCZĄTKACH W MEDIAFRAME

Okres studiów był bardzo owocnym czasem w moim życiu i wykorzystałem go w maksymalnie świadomy sposób. Jednak chociaż wdzięczny jestem profesorom za otrzymaną wiedzę teoretyczną, śmiem twierdzić, że tak naprawdę nie liczy się, kto na jakie studia pójdzie, ale jak czas studiów wykorzysta. Na drugim roku studiów założyłem z kolegą Studenckie Koło Naukowe AGH MediaFrame, wokół którego w niedługim czasie pojawiło się mnóstwo zdolnych i kreatywnych osób. Stworzyliśmy grupę ludzi, którym chciało się coś robić. Wspólnie zrealizowaliśmy kilka ciekawych projektów, łączących ze sobą kreacje, grafikę 3D i technologie webowe.

Działalność koła od samego początku wspierali branżowi giganci: Microsoft, Autodesk, Adobe, Wacom, dzięki czemu już na starcie mogliśmy sobie pozwolić na realizację śmiałych projektów. Z inicjatywy MediaFrame powstał m.in. "Krak Open", zawody w programowaniu zespołowym, odbywające się 100 metrów pod ziemią, w kopalni soli w Wieliczce. Jako pierwsi w kraju rozpropagowaliśmy technologię Flex, inicjując przy tym cykl warsztatów i konferencji Let’s Flex The WEB.

O PLATFORMIE 2KIWI.PL

W biznesie mówi się, że nieświadomość rynku szkodzi. Nam pomogła, bo gdybym na początku wiedział, na co się porywamy i jak duża jest skala zagrożenia prowadzonego biznesu, pewnie bym się wystraszył i zrezygnował. A tak, bez większego doświadczenia, za to z masą praktycznych umiejętności, na fali akademickich sukcesów koła, rzuciłem się na głęboką wodę. Zacząłem od praktyk w TVN Kraków, gdzie pracując w dziale produkcji przekonałem się, jak wielki potencjał drzemie w mediach Web TV. To było dla mnie kluczowe doświadczenie, które stało się impulsem do rozpoczęcia własnej działalności.

Kiwi jest multimedialną platformą oferującą kompleksową produkcję reklamową na potrzeby telewizji i internetu. Robimy animacje 3D, interaktywne i multimedialne wideo, filmy korporacyjne i instruktażowe. Stworzyłem miejsce, w którym kompleksowo prowadzi się projekt od samego pomysłu, poprzez realizację, postprodukcję obrazu i dźwięku, aż do finalnego zgrania pliku. Z naszych usług skorzystały Adobe, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, a obecnie realizujemy produkcje dla odbiorców z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

O PRODUKCIE VIDEO ID

Od dłuższego czasu obserwowałem zmianę kierunku rozwoju technik medialnych, pewnego rodzaju niszę rynkową, którą postanowiłem wykorzystać. Zmiana kursu zapotrzebowania polegała generalnie na stworzeniu jednego brandu, który robi tylko i wyłącznie animacje i czołówki, czyli koncepcje graficzne zarówno programów WebTv, jak i zwykłych telewizji. VideoID to produkt, który w całości powstawał w siedzibie naszej firmy w Krakowie, pod moim czujnym okiem. VideoID służy do tworzenia i zarządzania serwisami www oraz platformami wideo. Jest to narzędzie do szybkiego wdrażania zarówno prostych serwisów, jak i bardziej skomplikowanych platform wideo z takimi funkcjonalnościami jak: płatny dostęp w modelu VOD, zarządzalna powierzchnia reklamowa, wbudowany sklep internetowy i rozbudowane narzędzia społecznościowe.

O NARZĘDZIU FRAMEWORK SPIRIT

W skrócie: buduj, zmieniaj, zapisuj, prezentuj - na komputerze, tablecie, komórce. Nasz produkt VideoID skupia się zarówno na dystrybucji i zarządzaniu materiałem wideo, jak i streamingu oraz komunikacji. Budujemy złożone oprogramowanie w technologii Flex dla branż wizualizacji, e-Learningu, projektowania, rekrutacji oraz narzędzi do prezentacji i sprzedaży. Rdzeniem tych aplikacji jest stworzony i rozwijany przez nas Framework Spirit. Pozwala on w błyskawicznym tempie budować aplikacje, które oddają w ręce użytkownika możliwość tworzenia i modyfikowania wszelkiego rodzaju treści od prezentacji, lekcji, po ankiety i dashboardy.

O TECHNOLOGII IPTV-VOD

Nasze najnowsze dzieło to technologia do agregacji, dystrybucji treści i sygnału wideo w modelu IPTV, który jest formą oferowania telewizji cyfrowej, z rozbudowanymi możliwościami interakcji i usług na żądanie. Podstawowym przeznaczeniem technologii jest udostępnienie zasobów filmowych w modelu wideo na żądanie (VOD). Produkt umożliwia tworzenie bibliotek dedykowanych dla operatorów telewizji kablowych oraz IPTV. Gotowe biblioteki VOD można udostępniać w trzech trybach: transakcyjnym (TVOD), subskrypcyjnym (SVOD) oraz reklamowym (Advertising VOD). Algorytm ViewerID bada preferncje użytkownika i na ich podstawie proponuje mu dostępne tresci i usługi oraz reklamy targetowane na podstawie jego zaintresowań.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200