Awaria platformy Windows Azure

Wedle oficjalnych informacji problemy z działaniem środowiska Windows Azure wywołała awaria jednego z głównych komponentów platformy.

Usterka objęła ok. 4% usług bazujących na rozwijanej przez Microsoft platformie. Nieoficjalnie mówi się, że awaria środowiska Azure spowodowała m.in. wyłączenie brytyjskiego portalu zamówień publicznych. Pierwszą awarię Windows Azure miało jeszcze w fazie udostępnienia wersji beta w roku 2009. Podobne awarie mieli jednak także konkurenci. Niemal rok temu poważna awaria dotknęła środowisko Amazon Web Services. W kwietniu 2011 r. przez 4 dni całkowicie niedostępna była część usług bazujących na tej platformie.

Pełną sprawność Windows Azure przywrócono po ok. 13 godzinach. Przedstawiciele Microsoftu ostrzegli jednak o możliwości wystąpienia problemów z wydajnością środowiska Azure. Usterka - związana najprawdopodobniej z obsługą daty 29 lutego - spowodowała błędy w działaniu istotnych komponentów środowiska Azure, a także narzędzi pozwalających na zarządzanie platformą Windows działającą w chmurze. Sygnalizowano również błędne działanie usług takich jak Azure Marketplace. Przedstawiciele Microsoftu zapowiadają, że szczegółowe informacje dotyczące powodów wystąpienia awarii zostaną wkrótce ujawnione.

Pierwsze problemy z funkcjonowaniem środowiska Windows Azure zanotowano 29 lutego ok. godziny 3:00 czasu polskiego. W wyniku usterki część użytkowników platformy Azure utraciła m.in. możliwość zarządzania rozwiązaniami na niej opartymi. O godzinie 8:00 czasu polskiego przedstawiciele Microsoft poinformowali, że skutki awarii objęły ok. 3,8% usług hostowanych na platformie Azure. Zapewniono też, że usterka została zlokalizowana i podjęto wszelkie działania niezbędne do ograniczenia wpływu awarii na funkcjonowanie pozostałych rozwiązań wykorzystujących środowisko Windows Azure. Natomiast w południe poinformowano o możliwości wystąpienia problemów z wydajnością usług realizowanych na bazie platformy Azure - zapowiedzi te skierowano przede wszystkim do klientów ze Stanów Zjednoczonych i Europy Północnej. Awaria nie wpłynęła jednak na dane przechowywane na platformie Azure.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200