W jakich zastosowaniach biznesowych nowy iPad sprawdzi się lepiej od poprzednika?

Według ekspertów większa moc obliczeniowa, obsługa szybszych standardów transmisji danych, a także większa rozdzielczość ekranu mogą oznaczać większą użyteczność trzeciej generacji tabletów Apple w zastosowaniach związanych z obsługą multimediów, aplikacji sprzedażowych, czy narzędzi analitycznych.

Zaprezentowana w dniu wczorajszym nowa generacja tabletów iPad będzie wyposażona w ekran ultrawysokiej rozdzielczości, czterordzeniowy procesor i układ dedykowany do przetwarzania grafiki. Urządzenie będzie także obsługiwać sieci komórkowe czwartej generacji. Obsługa standardu LTE ma pozwalać na istotne zwiększenie szybkości bezprzewodowego dostępu do Internetu. "Połączenie możliwości, jakie daje zastosowanie nowego ekranu, zwiększonej wydajności przetwarzania danych, a także obsługa sieci komórkowych czwartej generacji czynią nowego iPada urządzeniem, które pozwoli na uzyskanie większej efektywności pracy" - uważa Hugh Owens, dyrektor działu rozwiązań mobilnych w firmie MicroStrategy. Jego zdaniem szczególnie przydatna okaże się obsługa standardu LTE. Większa przepustowość połączenia z korporacyjnymi systemami informatycznymi ma przyspieszyć dostęp do wielowymiarowych analiz, czy rozbudowanych raportów.

Hugh Owens podkreśla również, że większa wydajność układu graficznego wbudowanego w iPad trzeciej generacji może pozwalać m.in. na tworzenie bardziej rozbudowanych i szczegółowych zestawień i wykresów. "Dzięki zwiększonej mocy obliczeniowej oraz rozdzielczości ekranu iPad nie jest już tylko dodatkiem, czy rozszerzeniem dla typowych platform biznesowych. To urządzenie, które dysponuje ogromnym potencjałem w zakresie definiowania nowych sposobów pracy w zastosowaniach profesjonalnych" - dodaje Benjamin Levy, analityk amerykańskiej firmy Solutions Consulting. Jego zdaniem urządzenie może okazać się szczególnie przydatne w zastosowaniach związanych z obróbką danych multimedialnych, prezentowaniem informacji oraz projektowaniem cyfrowym. Nie oznacza to jednak, że nowy iPad będzie w stanie zastąpić tradycyjne komputery osobiste w zastosowaniach, w których nie udało się to poprzednim generacjom tabletów Apple. "Nowy iPad nie zrewolucjonizuje rynku biznesowego. Urządzenie dysponuje jednak ogromnym potencjałem raczej w nowych zastosowaniach, w których klasyczne komputery przenośne się nie sprawdzają" - twierdzi Benjamin Levy. Z perspektywy biznesowej nie bez znaczenia będzie najpewniej fakt, że urządzenie ma być wyposażone w wysokiej rozdzielczości aparat fotograficzny. Potencjalnie może on znaleźć zastosowanie m.in. w procesach gromadzenia informacji, obróbki dokumentów, a także obsługi kodów kreskowych.

Zobacz również:

  • iPhone z 2007 roku sprzedany na aukcji za rekordową kwotę
  • Komisja Europejska bierze pod lupę trzech amerykańskich gigantów rynku IT

Jednak zdaniem ekspertów to ewentualne usprawnienia wprowadzone w oprogramowaniu systemowym tabletu Apple mogą zaważyć o jego prawdziwej przewadze nad poprzednią generacją tego typu urządzeń. Tymczasem na temat systemu operacyjnego nowego tabletu nadal wiadomo niewiele. Urządzenie ma wykorzystywać środowisko operacyjne iOS w wersji 5.1. Przedstawiciele Apple nie ujawnili do tej pory szczegółowych informacji na temat zmian wprowadzonych w porównaniu z wcześniejszą wersją platformy iOS. Poinformowano głównie o usprawnieniach w zakresie interfejsu - głównie klawiatury ekranowej - oraz wprowadzeniu obsługi języka japońskiego.

Sprzedaż nowej generacji tabletów Apple w Stanach Zjednoczonych ma rozpocząć się już pod koniec przyszłego tygodnia. Najprawdopodobniej już 23 marca urządzenie będzie oficjalnie dostępne także na rynku polskim. Najtańsza wersja tabletu Apple trzeciej generacji ma kosztować niecałe 500USD. Najdroższa zaś - nieco ponad 800 USD. Przedstawiciele koncernu Apple zapowiadają, że równolegle z wprowadzeniem na rynek nowej wersji tabletów spadną ceny urządzeń drugiej generacji. Planowana obniżka ma sięgać nawet 100 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200