Microsoft przygotowuje aplikacje CRM dla urządzeń mobilnych

Jeszcze przed wakacjami na rynku zadebiutować mają dedykowane wersje aplikacji Microsoft Dynamics CRM dla systemów Windows Phone, BlackBerry OS, iOS oraz Android. Funkcje zapowiadanych aplikacji będą uzależnione od specyficznych możliwości poszczególnych systemów mobilnych oraz opartych na nich urządzeń.

Według przedstawicieli producenta aplikacje mobilne będą uzupełnieniem dla funkcji dostępnych w klasycznych, działających lokalnie wersjach oprogramowania Microsoft Dynamics CRM. Będą również wykorzystywać specyficzne możliwości poszczególnych systemów operacyjnych, a w przyszłości potencjalnie także konkretnych urządzeń. "Aplikacje będą zoptymalizowane pod kątem maksymalnego wykorzystania najlepszych możliwości poszczególnych platform mobilnych. Nie zamierzamy tworzyć uboższej funkcjonalnie, ale jednolitej platformy" - zapewnia Craig Dewar, kierujący rozwojem oprogramowania linii Dynamics CRM w firmie Microsoft.

Każda z zapowiadanych wersji mobilnego oprogramowania wspierającego zarządzanie relacjami z klientami wykorzystywać będzie ujednoliconą warstwę serwerową ułatwiającą zintegrowanie aplikacji działających na urządzeniach przenośnych z systemami wykorzystywanymi lokalnie. Zapowiadana jest m.in. możliwość łatwego portowania do urządzeń mobilnych wszelkich wprowadzonych lokalnie kastomizacji. Wedle zapowiedzi oprogramowanie serwerowe zawierać będzie również szereg narzędzi ułatwiających zarządzanie bezpieczeństwem i dostępem do mobilnych aplikacji CRM. Wszystkie aplikacje mają pozwalać na pracę w trybie offline - bez połączenia z bazą danych systemu CRM. Wedle zapowiedzi ceny za wykorzystywanie mobilnych narzędzi CRM mają kształtować się na poziomie 30 USD miesięcznie za jedno urządzenie przenośne. Dodatkowe opłaty nie są natomiast przewidywane w odniesieniu do oprogramowania serwerowego. Oprogramowanie pojawi się na rynku najprawdopodobniej pod koniec drugiego kwartału 2012 roku.

Zobacz również:

  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database
  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

Zmiany funkcjonalne nie ominą również klasycznych wersji oprogramowania Microsoft Dynamics CRM. Zapowiadane jest rozszerzenie możliwości rozwijanych przez Microsoft systemów wspierających zarządzanie relacjami z klientami m.in. o nowe narzędzia ułatwiające pracę zespołową oraz rozwiązania analityczne oparte na wbudowanych w bazę danych SQL Server 2012 funkcjach wizualizacyjnych Power View.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200