Polskie firmy liczą koszty wydruków
- 17.01.2012
Tylko 7% firm deklaruje, że większość dokumentów ma formę elektroniczną. W organizacjach biznesowych wciąż dominują dokumenty papierowe, dlatego ważne jest umiejętne zarządzanie ich obiegiem.
Czy mamy obieg dokumentów?
Aż 62% firm zadeklarowało posiadanie elektronicznego systemu obiegu dokumentów lub trwające prace nad jego wdrożeniem. Zaledwie jednak co piąta firma wprowadziła taki system w sposób kompleksowy. Najważniejszym powodem wdrożenia była innowacyjność - powód ten wskazała co druga firma.
Co zmieni centralizacja
Z deklaracji biorących udział w ankiecie wynika, że centralizacja wydruku może nieść za sobą obniżenie kosztów wydruku średnio nawet o 22%. Firmy, które takie rozwiązanie już zdecydowały się wdrożyć, obniżyły koszty wydruku średnio o 30%.
Jak drukujemy dokumenty
Obecnie najpopularniejszym modelem wydruku dokumentów jest model zdecentralizowany, wykorzystywany przez 36% ankietowanych. Część ze stosujących ten model przedsiębiorstw przejdzie prawdopodobnie w najbliższym czasie w kierunku modelu pośredniego i scentralizowanego. Szczególnie istotny powinien być wzrost znaczenia modelu pośredniego, w którym część wydruków jest realizowana w urządzeniach instalowanych centralnie i dobrze zarządzanych, przy jednoczesnym stosowaniu dalej drukarek biurkowych. Wzrośnie także znaczenie (o 6 punktów procentowych) modelu scentralizowanego. Większość stosowanych obecnie urządzeń stanowią drukarki laserowe, ale nadal zdarza się wykorzystywanie bardzo kosztownych w eksploatacji drukarek atramentowych A4.