HP stawia na 3PAR

Firmy wykazują duże zainteresowanie systemami pamięci masowych i rozwiązaniami do wirtualizacji 3PAR - przekonują przedstawiciele polskiego oddziału HP.

2,35 mld USD

zapłacił HP za firmę 3PAR we wrześniu 2010.

Produkty 3PAR zostały włączone do oferty HP we wrześniu 2011 - prawie rok po wygranej, zaciętej licytacji z Dellem o kupno ich właściciela. Hewlett-Packard trzykrotnie podbijał stawkę i ostatecznie zwyciężył oferując sumę 2,35 mld USD. Dell z kolei parę miesięcy później, za prawie 1 mld USD, przejął firmę Compellent Technologies oferującą podobną do 3PAR technologię.

Na początku grudnia HP Polska zorganizowało w Warszawie spotkanie poświęcone rozwiązaniom 3PAR, które można potraktować jako ich polską premierę pod banderą HP. Nowa linia produktów została oznaczona nazwą HP10000. Podczas spotkania, którego patronem był Computerworld, Marek Lulek, dyrektor ds. sprzedaży pamięci masowych w HP Polska przekonywał: "Rynek i biznes wymaga od IT elastyczności i praktycznie natychmiastowej reakcji na zmieniające się potrzeby, przy równoczesnej, ciągłej optymalizacji kosztów. Odpowiednio dobrana technologia systemów pamięci masowych pomaga sprostać tym zadaniom. Technologia 3PAR, jesteśmy o tym przekonani, w pełni odpowiada wyzwaniom stojącym dzisiaj przed działami IT".

Najważniejsze cechy rozwiązań 3PAR to możliwość wykorzystania więcej niż czterech kontrolerów, czy obsługa thin provisioning, włącznie ze zwalnianiem miejsca i zmianą wielkości woluminu, a także zmianą poziomu RAID bez konieczności przenoszenia danych. HP proponuje zastosowanie technologii 3PAR do projektów wdrażania pamięci masowej dla środowisk wirtualnych, także projektów konsolidacyjnych, w tym konsolidacji centrów danych. "Naturalnym nabywcą tej technologii - z uwagi na oferowane korzyści w zakresie wirtualizacji, wydajności i TCO - są też dostawcy usług przetwarzania w chmurze" - mówi Marek Lulek.

W Polsce do tej pory zainstalowano kilkadziesiąt systemów 3PAR. "Spodziewamy się jednak gwałtownego wzrostu ich sprzedaży - o kilkaset procent, a w optymistycznym wariancie nawet więcej. Jest to bowiem rozwiązanie wzbudzające ogromne zainteresowanie wśród klientów, szczególnie w ostatnich kilkunastu miesiącach, po wprowadzeniu systemów 3PAR do oferty HP Storage" - mówi Marek Lulek.

Zanim doszło do przejęcia 3PAR przez HP, przez 7 lat jedynym partnerem 3PAR w Polsce był Polcom. "3PAR, nie będąc znanym brandem, musiał przekonywać klientów technologią. To się udawało. Łatwość obsługi często decydowała o ponownym wyborze rozwiązania tego producenta" - mówi Marcin Gwóźdź, prezes zarządu Polcom. Firma uzyskała już partnerski status HP Gold. "Po tym, jak 3PAR znalazł się w rękach HP, które ma duży potencjał sprzedażowy, widzimy szansę na dotarcie do nowych klientów" - podkreśla Marcin Gwóźdź.

Współpraca: Marcin Marciniak

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200