SAP zaoferuje systemy wspierające analizę trendów w sieciach społecznościowych

Do oferty niemieckiego koncernu trafią bazujące na platformie firmy NetBase rozwiązania wspierające przetwarzanie danych pochodzących z serwisów społecznościowych w kontekście potrzeb działów marketingu, sprzedaży, a nawet produkcji.

Na mocy zawartego porozumienia od stycznia przyszłego roku rozwiązania firmy NetBase będą sprzedawane przez koncern SAP pod nazwą SAP Social Media Analytics. Oferowane w modelu usługowym narzędzia firmy NetBase wspierają gromadzenie i przetwarzanie danych pochodzących z serwisów społecznościowych m.in. pod kątem opinii na temat konkretnych produktów i marek, a także trendów rynkowych. Oprogramowanie dysponuje m.in. własną, liczącą ok. 30TB danych bazą informacji zasysanych bezpośrednio z serwisów społecznościowych takich jak Facebook, czy Twitter. Zdaniem przedstawicieli firmy NetBase każdego dnia do systemu trafia ok. 90 mln wiadomości publikowanych przez członków internetowych społeczności. Cechą charakterystyczną oprogramowania amerykańskiej spółki mają być jednak zaawansowane mechanizmy analityczne wykorzystujące m.in. przetwarzanie języka naturalnego. Dzięki temu gromadzone w bazie informacje mogą być przetwarzanie pod kątem bieżących i historycznych trendów rynkowych, oceny popularności poszczególnych marek oraz konkretnych produktów. Do pewnego stopnia możliwa ma być również ocena nastawienia grup użytkowników względem poszczególnych towarów.

Przedstawiciele SAP zapowiadają również szereg dedykowanych interfejsów programistycznych pozwalających na bliskie zintegrowanie rozwiązań NetBase z oprogramowaniem biznesowym. Wedle zapowiedzi platforma NetBase będzie mogła być wykorzystywane m.in. jako uzupełnienie dla rozwijanych przez niemieckiego producenta systemów wspierających zarzadzanie relacjami z klientami i modułów funkcjonalnych wbudowanych w systemy transakcyjne. Niewykluczona jest również integracja z oprogramowaniem analitycznym linii SAP Business Objects. Władze niemieckiego koncernu zakładają, że rozwiązania NetBase spotkają się m.in. z zainteresowaniem w kontekście zarządzania działaniami marketingowymi, sprzedaży i ofertowania, a także planowania produkcji i rozwoju oferty.

Zdaniem ekspertów nawiązanie współpracy z firmą NetBase jest bezpośrednią odpowiedzią SAP na działania konkurentów. Za sprawą zrealizowanych w tym roku przejęć, rozwiązania wspierające analizę informacji publikowanych w sieciach społecznościowych posiadają w swojej ofercie m.in. koncerny Oracle i Salesforce. W ubiegłym tygodniu władze drugiej ze wspomnianych firm zapowiedziały wprowadzenie na rynek oferowanego w modelu usługowym oprogramowania wspierającego przetwarzanie pod kątem potrzeb specyficznych dla działów marketingu informacji pochodzących z blogów, forów i sieci społecznościowych. Rozwiązanie Salesforce Social Marketing Cloud bazuje na rozwiązaniach przejętej wcześniej firmy Radian6. Z kolei firma Oracle rozwija rozwiązania wspierające kontakty z klientami bazujące na technologiach spółki RightNow Technologies. Z oficjalnych informacji wynika, że ceny oprogramowania SAP Social Media Analytics mają być uzależnione m.in. od potencjalnej skali analizowanych danych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200