Ponad połowa polskich internautów korzysta z mobilnego internetu
- Andrzej Maciejewski,
- 06.12.2011
Plasujemy się w światowej czołówce. Różnią nas jednak przyczyny i sposób korzystania z sieci.
Mobilny, ale stacjonarny
Co jednak znamienne, aż 74% Polaków używa mobilnego internetu w domu - nie ruszając się zza biurka; 71% wskazało odpowiedź "w domu i/lub ogrodzie" - odpowiadając na pytanie o zwyczaje korzystania z mobilnego internetu. Na trzecim miejscu pojawia się odpowiedź w pracy/szkole (64%). Następne wskazania dotyczą sytuacji poza domem i obejmują środki transportu, kawiarnie, hotele itp. Wskazywane przyczyny wyboru mobilnego internetu w deklaracjach nie odbiegają od zwyczajowych powodów. Ankietowani najczęściej wymieniali potrzebę mobilności poza domem (67%). Drugi najczęstszy powód to w ogóle dostęp do internetu, na który wskazało 50% badanych, a trzeci - mobilność w domu (34% odpowiedzi). Jedną z przyczyn popularności mobilnej sieci może być brak wystarczającego pokrycia internetem stacjonarnym i konkurencyjnymi cenami mobilnego internetu od operatorów komórkowych, co potwierdza fakt, że 86% badanych deklaruje, iż czynnikiem najistotniejszym przy zakupie mobilnego dostępu jest jego zasięg, a ceną kieruje się 81% badanych. Inne istotne dla dostawców mobilnego internetu czynniki, którymi kierują się klienci, to nieograniczone użytkowanie (84%), szybkość pobierania (80%), typ planu cenowego (74%), bezpłatne urządzenie na okres umowy (65%), marka operatora (34%).