SAP uruchamia sklep internetowy z mobilnym oprogramowaniem biznesowym

Rozwój oferty oprogramowania przeznaczonego dla urządzeń przenośnych to jeden ze strategicznych priorytetów SAP. Do końca 2011 roku w ofercie niemieckiego koncernu ma znaleźć się przynajmniej 50 nowych, mobilnych aplikacji biznesowych. W ich sprzedaży pomóc ma serwis SAP Store.

Strategia biznesowa SAP zakłada systematyczny rozwój oferty wyspecjalizowanych aplikacji biznesowych przeznaczonych dla urządzeń przenośnych. Nowe aplikacje mobilne SAP mają odpowiadać potrzebom typowym dla różnych branż i różnych szczebli organizacji. Szczególny nacisk ma być kładziony na rozwiązania dedykowane - proste w obsłudze i wykorzystujące odpowiednio zaprojektowany interfejs użytkownika. Ich uzupełnieniem mają być aplikacje obsługiwane za pośrednictwem przeglądarki internetowej.

Wyspecjalizowane i użyteczne

Wizja SAP zakłada, że mobilne aplikacje biznesowe będą wyposażone w stosunkowo wąski zakres funkcjonalności adresujących krytyczne obszary poszczególnych procesów biznesowych. Takie podejście ma gwarantować m.in. prostotę obsługi i dużą użyteczność oprogramowania w warunkach biznesowych. "Czerpiąc dane z systemów transakcyjnych aplikacje mobilne SAP pozwalają m.in. na usprawnienie szeregu procesów biznesowych typowych dla różnych szczebli organizacji i branż - od akceptacji wniosków urlopowych, przez rozliczenia wydatków służbowych, aż po planowanie działań serwisowych i sprzedaż" - podkreśla Jim Hagemann Snabe, dyrektor generalny SAP. "Wykorzystanie takich narzędzi pozwoli na znaczne przyspieszenie wielu procesów decyzyjnych" - dodaje Jim Hagermann Snabe. ego zdaniem urządzenia mobilne w perspektywie kolejnych czterech lat urządzenia mobilne staną się głównym narzędziem pracy dla większości użytkowników biznesowych. Z jednej strony konieczne ma być więc m.in. usprawnienie procesów zarządzania urządzeniami mobilnymi, wykorzystywanymi za ich pośrednictwem aplikacjami biznesowymi oraz dostępem i kwestiami bezpieczeństwa. Tego rodzaju potrzebom odpowiadać ma funkcjonalność rozwijanej przez SAP platformy Afaria. Z drugiej zaś strony zdaniem przedstawicieli SAP w przypadku aplikacji mobilnych bardziej niż w innych segmentach aplikacji biznesowych konieczne jest m.in. wypośrodkowanie zakresu funkcjonalnego, potrzeb potencjalnych użytkowników oraz technicznych możliwości konkretnego urządzenia.

Zobacz również:

  • Strategiczna współpraca NTT DATA Business Solutions i Beyond.pl

SAP Store niczym AppStore

Oficjalnie zapowiedziano również uruchomienie serwisu ułatwiającego zakup aplikacji mobilnych SAP. Obecnie w serwisie SAP Store dostępne są aplikacje dedykowane dla urządzeń mobilnych firmy Apple. Oprogramowanie biznesowe SAP dla urządzeń iPhone i iPad wykorzystuje platformę Sybase Afaria, która stanowi podstawę systemu dystrybucji oprogramowania mobilnego SAP. Środowisko Afaria umożliwia również centralizację procesów zarządzania mobilnymi aplikacjami SAP. W przyszłości obsługiwane mają być również m.in. platformy BlackBerry oraz Google Android. Z technicznego punktu widzenia rozwiązania mobilne SAP bazują na środowisku uruchomieniowym Sybase Unwired Platform. "Rozwój technologii mobilnych jest powodem, dla którego SAP kupił firmę Sybase. Naszym zdaniem ten segment rynku czeka naprawdę dynamiczny rozwój. Potwierdzają to prognozy analityków" - twierdzi Jim Hagemann Snabe. Przedstawiciele firmy SAP liczą również na istotne zaangażowanie ze strony partnerów. "Chcemy zachęcić do współpracy jak najszersze grono partnerów. Przewidujemy, że w niedalekiej przyszłości ok. 80 proc. aplikacji mobilnych dystrybuowanych za pośrednictwem serwisu SAP Store stanowić będą rozwiązania naszych partnerów" - mówi Raj Nathan, wiceprezes firmy Sybase i dyrektor działu oprogramowania mobilnego SAP. Do końca 2011 roku w ofercie niemieckiego koncernu ma znaleźć się przynajmniej 50 nowych, mobilnych aplikacji biznesowych przeznaczonych do obsługi stosunkowo wąskich, ale kluczowych obszarów rozmaitych procesów biznesowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200