Tivoli w Warszawie

Jeszcze kilka lat temu oprogramowanie do zarządzania i automatyzacji procesów biznesowych w firmie oraz do zarządzania tożsamością było uznawane za pożyteczny dodatek. Obecnie jest to konieczność.

Tivoli w Warszawie

Ochrona VMware

Dzieje się tak dlatego, że stopień skomplikowania procesów i ekosystemu IT w firmach sprawia, iż przedsiębiorstwo musi sięgnąć po narzędzia, które zautomatyzują niektóre z zadań. W przypadku technologii cloud computing takimi czynnościami muszą być: realizacja dostarczenia zasobów, monitorowanie, zarządzanie konfiguracją oraz rozliczanie kosztów. Aby szybko uruchomić prywatną chmurę, niezbędny jest predefiniowany stos oprogramowania, wdrożony jako zestaw obrazów maszyn wirtualnych, umożliwiając automatyzację dostarczania usług IT.

Integralną częścią takiego rozwiązania jest portal usługowy, na którym użytkownicy dokonują wcześniejszej rezerwacji środowisk, wliczając w to storage oraz sieć. Zasoby te będą dostarczone automatycznie zgodnie z zapotrzebowaniem klienta, a kiedy nie będą już mu potrzebne, zostaną zwolnione. Zarządzanie zasobami odbywa się na podstawie zleceń składanych przez użytkownika na portalu, zatem niezbędne są narzędzia, które przetworzą te zlecenia w zadania konfiguracji poszczególnych składników, takich jak serwery z maszynami wirtualnymi, przełączniki sieciowe, macierze dyskowe. Do sprawnej pracy chmury niezbędne są rozwiązania monitorujące pracę zasobów fizycznych i wirtualnych, by reagować na pojawiające się problemy, na przykład związane z wydajnością.

Od strony praktycznej system zarządzania musi obsługiwać najważniejsze platformy wirtualizacyjne, umożliwiając wykorzystanie istniejącego sprzętu, a także pracować w konfiguracji zapewniającej wysoką dostępność. Omawianym narzędziem jest IBM Service Delivery Manager.

Zasoby pod kontrolą

W infrastrukturze dużej organizacji, mającej skomplikowane data center, niezbędne jest oprogramowanie, które pomoże administratorom w utrzymaniu firmowego środowiska. Obszar obejmuje obsługę zgłoszeń, zarządzanie zmianami, obsługę zleceń, ewidencję części zamiennych i obsługę magazynu, zarządzanie zużyciem energii elektrycznej i chłodzeniem, a także śledzenie kosztów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200