Ujednolicona komunikacja w Herbapolu

Herbapol Lublin, firma działająca na rynku produktów zielarskich, zaczęła dostrzegać problemy związane ze skalowaniem posiadanego systemu telefonicznego.

Ujednolicona komunikacja w Herbapolu
Po przeprowadzeniu analizy biznesowej firma postanowiła, że zamiast rozbudowywać istniejący system telefoniczny, wdroży rozwiązanie ujednoliconej komunikacji - Microsoft Office Communications Server 2007 R2. Przedstawiciele firmy przyznają, że dzięki wdrożeniu firma oszczędza kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie na usługach telefonicznych. Firma zrezygnowała z łączy ISDN, za które płaciła co miesiąc kilka tysięcy złotych w postaci abonamentów, a jednocześnie rozszerzyła współpracę z operatorem komórkowym. W rezultacie negocjacji Herbapol uzyskał atrakcyjne stawki za połączenia, co również przyczyniło się do oszczędności, sięgających łącznie z abonamentami kilkunastu tysięcy złotych w skali miesiąca. "Same abonamenty dla linii miejskich kosztowały nas dotychczas kilka tysięcy złotych miesięcznie. Wraz z kosztami rozmów z aparatów stacjonarnych rachunki telefoniczne sięgały kilkunastu tysięcy złotych. OCS 2007 R2 sprawił, że te pieniądze prawie w całości zostają w firmie, więc inwestycja w nowy system praktycznie już się zwróciła" - mówi Cezary Słowikowski, dyrektor ds. informatyki w Herbapol Lublin. Herbapol uzyskał też dodatkowe oszczędności w związku z ograniczeniem podróży służbowych. Wbudowane w rozwiązanie Microsoft usługi telekonferencyjne znacznie zredukowały potrzebę częstych wyjazdów na spotkania, oszczędzając czas pracowników. Firma zyskała także dzięki niższym łącznym kosztom delegacji i paliwa. Przy okazji wdrożenia OCS 2007 R2 Herbapol postanowił zrezygnować z dotychczasowego systemu pocztowego. Oprogramowanie Lotus Notes 5 zostało zastąpione systemem Microsoft Exchange Server 2010.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200