Chmura i nowe usługi sieciowe

Netia podczas III Kongresu "Biznes to rozmowy" oficjalnie ujawniła szczegóły nowych usług dla przedsiębiorstw wykorzystujących model cloud computing.

Redukcja kosztów, podniesienie bezpieczeństwa, brak nakładów na własną infrastrukturę - to aktualne potrzeby przedsiębiorstw, na które odpowiada nasza oferta w zakresie cloud computing. Jej istotnym elementem jest nasza sieć światłowodowa i centra kolokacji danych.

Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii

Pierwsza z usług należy do kategorii IaaS (Infractructure-as-a-Service) i nosi nazwę Cloud Server. W skrócie polega na wynajmie wirtualnych serwerów. Poprzez samoobsługowy portal można wybrać konfigurację wirtualnej maszyny - procesor, pamięć, system operacyjny. "Serwer jest gotowy do pracy w kilka minut. Poprzez <<suwaki>> można dowolnie zwiększać lub zmniejszać jego parametry - wyłączać, restartować czy usypiać wirtualny serwer" - przekonują przedstawiciele Netii. "To bardzo użyteczna usługa dla firm tworzących oprogramowanie, które powinny przetestować je na odpowiednio dużej platformie, dla firm spodziewających się dużego skoku ruchu na stronie internetowej" - dodaje Jacek Fischbach, dyrektor Departamentu Rozwoju i Zarządzania produktami CORPO w Netii.

Netia przygotowała ofertę we współpracy z partnerem, spółką CloudGroup, operatorem platformy ServeCloud. Usługa jest w fazie testowej i dopiero po jej zakończeniu operator ujawni cennik. Wystawcą faktury i gwarantem jakości usługi ma być Netia. Opłaty będą uzależnione od wielkości zamówionej mocy obliczeniowej. Nieoficjalnie mówi się, że ceny będą oscylować wokół kilkuset złotych miesięcznie.

Zobacz również:

Komunikacja do wynajęcia

Z kolei w zakresie usług SaaS (Software-as-a-Service) Netia uruchamia usługę Unified Communications (UC), wykorzystującą biurowe narzędzia Microsoftu zintegrowane z usługą głosową dostarczoną przez Netię. Wejdzie ona w skład pakietu Business Office, wprowadzonego jeszcze przed tegorocznymi wakacjami. Jest on kierowany dla firmy zatrudniających od 20 do 100 pracowników. Dzięki UC mogą oni m.in. wykonać połączenie głosowe z poziomu klienta pocztowego Microsoft Exchange, wykorzystać komunikator do szybkiego kontaktu, przeprowadzać wideokonferencje. Status dostępności pracownika pomaga w dobrze odpowiedniego kanału kontaktu lub jego zaniechania.

Z kolei większe przedsiębiorstwa mogą wybrać opcję integracji własnych zasobów - w rodzaju serwera Exchange - z usługą Netii. Netia świadczy usługę we współpracy ze spółką Central Europe on Demand. Trzecia chmurowa usługa Netii to Content Delivery Network (CDN) pozwalająca na streaming wideo. Efekt jej możliwości mogli poznać oglądający transmisję z trzeciego kongresu "Biznes to rozmowy".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200