TPSA z nową ofertą outsourcingu usług wsparcia systemów IT

Na nową ofertę usług IT dla sektora MSP Grupy TP składa się m.in. wsparcie techniczne oraz wynajem komputerów, sprzętu peryferyjnego i oprogramowania (na razie pakietów biurowych i systemów bezpieczeństwa, ale docelowo także systemów wspierających zarządzanie firmą).

Usługi dostępne pod nazwą "IT dla firm" są skierowane przede wszystkim dla firm sektora małych i średnich przedsiębiorstw, ale firma nie wyklucza oferowania ich także na rynku SOHO, a nawet klientom indywidualnym. "Nasza oferta jest idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw o rozproszonych geograficznie oddziałach lub posiadających dużą grupę - działających w terenie - handlowców" - przekonują przedstawiciele Grupy TP. Dużych klientów ma obsługiwać, powołana niedawno nowa spółka - Integrated Solutions.

Na podstawowy pakiet dzierżawy sprzętu biurowego w ramach nowej oferty TPSA składa się komputer stacjonarny wraz z monitorem, systemem operacyjnym Windows 7, oprogramowaniem Symantec Endpoint Protection i usługami wsparcia technicznego. Miesięczna opłatę za podstawowe usługi wynajmu sprzętu ustalono na poziomie 99 zł netto. Bardziej rozbudowane opcje - pakiet optymalny, mobilny, prestiż - zakładają np. wynajem komputerów przenośnych. Opłaty miesięczne ustalono tu na poziomie od 109 zł do 179 zł netto - w zależności od konfiguracji sprzętowej. Samo wsparcie dla posiadanych już komputerów to koszt ok. 55 zł.

Zobacz również:

  • Outsourcing zbudowany na partnerstwie

Usługi wsparcia technicznego obejmują także m.in. oprogramowanie i urządzenia peryferyjne, serwery, kasy fiskalne oraz firmową sieć lokalną. Istnieje też możliwość wykupienia wsparcia technicznego dla posiadanego już przez firmę sprzętu. Przedstawiciele Grupy TP zapowiadają, że podstawowe problemy techniczne rozwiązywane są zdalnie w dziale service desk, w ciągu kilkunastu minut od zgłoszenia. "W pierwszej linii wsparcia pracuje dziś ok. 10 osób" - mówią przedstawiciele Grupy TP. Gdy awaria jest poważniejsza i wymaga zdalnego przejęcia przez inżyniera kontroli nad komputerem użytkownika, naprawa może potrwać do trzech godzin.

W przypadku poważniejszych awarii i konieczności wizyty u klienta, gwarantowana jest naprawa usterki nie później niż następnego dnia roboczego. Wsparcie on-site mają zapewnić lokalni partnerzy. Często są to firmy założone przez byłych pracowników Telekomunikacji Polskiej. Możliwe jest również rozszerzenie standardowych warunków umowy. Rozliczenie za usługi "IT dla firmy" odbywa się w cyklu miesięcznym, na zasadzie abonamentu.

W ciągu miesiąca lub dwóch TP zamierza udostępnić klientom także usługi backupu online. Każdy z użytkowników, którzy wykupią tę usługę, będzie miał do dyspozycji 10 GB powierzchni dyskowej. Ceny tej usługi jeszcze nie ujawniono.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200