Nowy system dla e-commerce

Intea łączy w jednym systemie wiele funkcji do prowadzenia działalności handlowo-usługowej. System powstał w modelu SaaS. Jakie plany ma Outcom, producent, wprowadzający go na rynek?

Ile to kosztuje?

Przykładowe stawki dla klienta to: 25 zł netto - koszt miesięczny w abonamencie rocznym za obsługę tradycyjnego procesu sprzedaży i zarządzania magazynem; 119 zł - koszt miesięczny w abonamencie rocznym za obsługę całego procesu sprzedaży tradycyjnej i e-sklepu, magazynu, rozrachunków.

Piotr Kubicki, prezes zarządu Outcom, tłumaczy powody decyzji opracowania oprogramowania Intea: "Na rynku nie ma takiego systemu, który łączyłby CRM z modułami: sprzedaż, e-sprzedaż, magazyn, księgowość, kadry i płace. A co najważniejsze, przez przeglądarkę w modelu Software as a Service (SaaS), zgodnie z trendem cloud computing, za którym podążają najwięksi dostawcy". Outcom sfinansował projekt ze środków własnych, ale pozyskał niedawno unijne wsparcie w wysokości 1,4 mln zł na dalszy rozwój w zakresie usprawnienia procesów B2B.

Dotychczas firma samodzielnie wdrażała moduły systemów, które dziś wchodzą w skład platformy Intea. Do jej klientów należą: Kamis, Bank Gospodarstwa Krajowego, Drukarnia Naukowo-Techniczna Oddział Polskiej Agencji Prasowej. Oprócz sprzedaży systemu Intea, Outcom będzie kontynuował działalność obejmującą dostawy sprzętu dla sektora publicznego oraz budowę interaktywnych serwisów internetowych.

e-commerce i chmura

Systemy do wspierania działalności handlowo-usługowej prowadzonej przez małe i średnie firmy istnieją na rynku od dawna. "Źródłem naszej przewagi jest gotowość systemu w modelu SaaS już dziś. Konkurenci są dopiero w trakcie <<przepisywania>> lub tworzenia od nowa systemów dla e-biznesu w wersji SaaS, co może im zająć dwa lata" - mówi Piotr Kubicki. Odbiorcami systemu Intea są małe i średnie firmy, które prowadzą już biznes w Internecie lub planują go uruchomić, na przykład jako nowy kanał sprzedaży. "Uważam, że od Internetu nie ma odwrotu jako przestrzeni do prowadzenia biznesu, podobnie jak technologii cloud computing. Dla polskich małych i średnich przedsiębiorców nasze narzędzie jest szansą na rywalizację z większymi i bardziej zasobnymi firmami, na przykład z kapitałem zagranicznym" - mówi Piotr Kubicki.

System ma nowoczesny interfejs, oferuje możliwość tworzenia personalizowanych widoków wybranych informacji i prezentacji w graficznej postaci wykresów. W module e-commerce dostępna jest integracja z serwisem aukcyjnym Allegro, Ceneo, Google Account, Google Maps i innymi zewnętrznymi systemami, z których w tej chwili korzystają przedsiębiorcy. "Docelowo system Intea będzie obsługiwał o wiele więcej procesów e-biznesowych niż dotychczasowe systemy ERP" - mówi Piotr Kubicki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200