Tablety w korporacji
- Dariusz Niedzielewski,
- 07.07.2011
Prognozom o popularności tabletów tylko w segmencie rozrywkowo-konsumenckim przeczą ostatnie dane analityków rynkowych. Przeprowadzone badania dowodzą, że te przenośne gadżety stają się narzędziami pracy stale powiększającej się grupy pracowników mobilnych, zyskując na znaczeniu w środowisku biznesowym.
Specjaliści rynku IT już od pewnego czasu przewidywali, że zaangażowanie się w promocję tabletów takich potentatów, jak Apple, Motorola, Research In Motion czy Samsung, wymusi wręcz wzrost zainteresowania tymi urządzeniami w środowisku biznesowym. Majowy raport grupy analitycznej iPass zdecydowanie rozwiewa wątpliwości osób sceptycznie nastawionych wobec szerokiego stosowania tabletów w korporacjach. Warto zauważyć, że wśród tej grupy znaczną część stanowią administratorzy sieci firmowych, którzy obawiają się wzmożonej liczby incydentów (wirusy, trojany, włamania) po oddaniu w ręce pracowników nowego narzędzia pracy mobilnej.
Autorzy "The iPass Global Mobile Workforce Report" zwracają uwagę, że administratorom sieci będzie coraz trudniej ignorować fakt, że pracownicy chętnie sięgają po tablety i dla własnego spokoju powinni oni już teraz wdrażać odpowiednie reguły polityki bezpieczeństwa oraz przeprowadzać szkolenia.
Jeden mobilny gadżet już nie wystarcza
Osoby zatrudnione w korporacjach, szczególnie na stanowiskach kierowniczych lub związanych z handlem, są przyzwyczajone do codziennego używania laptopów i smartfonów. Nieodłącznym elementem tego zbioru stają się tablety, które dopełniają funkcjonalnie pozostałą dwójkę, a w pewnych sytuacjach mogą ją nawet zastąpić.
Raport iPass przynosi ciekawe dane dotyczące wykorzystywania poszczególnych urządzeń mobilnych. Tablety są urządzeniami z wyboru w przypadku robienia notatek podczas spotkań służbowych (prześcignęły w tej kategorii laptopy o ponad 16%) oraz oglądania filmów zamieszczonych w internecie (streaming). W tej ostatniej konkurencji tablety zdecydowanie wyprzedziły laptopy (68,3% do 25,4%) i smartfony (68,3% do 4,3%).