Oracle kupi spółkę wyspecjalizowaną w zarządzaniu witrynami internetowymi?

Amerykański gigant zamierza zintegrować rozwiązania spółki FatWire Software m.in. z własnym oprogramowaniem klasy Business Intelligence oraz środowiskiem Fusion Middleware. Inwestycja wróży wzrost zainteresowania władz Oracle rozwiązaniami wspierającymi prowadzenie działalności biznesowej w Internecie.

Nowojorska spółka FatWire specjalizuje się w zaawansowanych rozwiązaniach klasy WCM (Web Content Management). W ofercie przejmowanej spółki znajdują się m.in. narzędzia ułatwiające modyfikację wyglądu i zawartości witryn internetowych, analizę i optymalizację treści oraz segmentację użytkowników poszczególnych podstron. Zdaniem przedstawicieli Oracle wykorzystanie technologii FatWire w aplikacjach biznesowych pozwoli m.in. na rozszerzenie liczby obsługiwanych kanałów kontaktu z klientami. Technologie FatWire mają znaleźć zastosowanie m.in. w oferowanych przez Oracle narzędziach klasy ECM i Business Intelligence, oprogramowaniu portalowym, a także rozwiązaniach warstwy pośredniej linii Fusion Middleware. Z nieoficjalnych informacji wynika zaś, że Oracle zamierza w swoich rozwiązaniach wykorzystać również rozwijane przez FatWire rozwiązania pozwalające na integrację serwisów internetowych z sieciami społecznościowymi, a także tworzenie dynamicznych witryn dopasowanych pod kątem zawartości do potrzeb konkretnych grup użytkowników. Wartości zapowiadanej transakcji nie ujawniono. Plany zakładają, że fuzja zostanie sfinalizowana w połowie br. Pracownicy przejmowanej spółki mają dołączyć do zespołu firmy Oracle.

Warto dodać, że pod koniec ubiegłego roku władze Oracle zapowiedziały zamiar przejęcia wyspecjalizowanej w systemach e-commerce firmy Art Technology Group. Z oficjalnych deklaracji wynikało, że oferowane przez ATG rozwiązania z zakresu marketingu, merchandisingu i personalizacji treści miały zostać zintegrowane m.in. z rozwijanymi przez koncern Oracle systemami wspierającymi sprzedaż i zarządzanie relacjami z klientami.

Zobacz również:

  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO
  • Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200