45 tys. dolarów za stworzenie algorytmu dla kanadyjskiej firmy

Kanadyjska firma FIND Technologies rozwijająca nowoczesną technologię pomiaru właściwości elektromagnetycznych substancji chemicznych ogłosiła konkurs, w którym można wygrać 45 tys. USD za stworzenie algorytmu rozpoznawania substancji na podstawie ich właściwości elektro-magnetycznych. Konkurs organizowany jest na polskiej platformie TunedIT.

Firma FIND Technologies stworzyła wszechstronny sensor, który wykrywa pasywną emisję elektromagnetyczną dowolnego materiału. Czujnik ma wiele różnego rodzaju zastosowań: biomedycznych, geologicznych, inżynieryjnych oraz zastosowań związanych z bezpieczeństwem narodowym. W celu zapewnienia w pełni zautomatyzowanej i szybkiej identyfikacji substancji, konieczne jest wyposażenie sensora w inteligentny algorytm, analizujący pomiary elektromagnetyczne i rozpoznający w nich różnego rodzaju wzorce ukryte w zapisie, które pozwolą szczegółowo zidentyfikować substancje obecne w badanym materiale.

Aby uzyskać najlepszy możliwy algorytm, firma zdecydowała się na outsourcing, a właściwie - crowdsourcing - jego opracowania, czyli zlecenie prac badawczych międzynarodowej grupie specjalistów, poprzez ogłoszenie konkursu z nagrodą główną w wysokości 45 tys. USD. Konkurs jest rozgrywany na polskiej platformie, TunedIT. By otrzymać nagrodę trzeba stworzyć algorytm, który przypisze automatycznie etykiety trzech różnych substancji do 1500 próbek testowych z przynajmniej 95% poprawnością. Firma FIND posiada już algorytm, który rozwiązuje to zadanie ze skutecznością rzędu 79%.

Zobacz również:

W trakcie prac nad ulepszeniem systemu, firma zdała sobie sprawę, że jej doświadczenie z zakresu statystycznej analizy danych i projektowania zaawansowanych algorytmów jest zbyt ograniczone, aby uzyskać pożądany wynik. Biomedical Commercialization Canada, inwestor i partner strategiczny FIND, zasugerował wykorzystanie crowdsourcingu, który daje dostęp do ogromnej rzeszy utalentowanych programistów i doświadczonych specjalistów. Konkurs będzie trwał 6 miesięcy lub do momentu przekroczenia progu 95% wydajności. Może w nim wziąć udział każdy programista, statystyk i specjalista data mining.

Więcej informacji na stronie konkursu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200