Firmowa technologia dla generacji Y

Pokolenie wyżu demograficznego lat 80. już dorobiło się stereotypów - to ludzie leniwi, roszczeniowi, korzystają z mediów społecznościowych w pracy, nie przejmując się kwestiami bezpieczeństwa.

Firmowa technologia dla generacji Y
Czy różnice pokoleniowe są na tyle duże, że firmy powinny dostosowywać swoje narzędzia IT do potrzeb przedstawicieli tzw. generacji Y? Najnowszy raport Forrester Research pokazuje, że osoby, które wkroczyły na rynek pracy w pierwszych latach XXI wieku, nie różnią się tak bardzo od generacji X, jeśli chodzi o ich spojrzenie na technologię. Natomiast firmy powinny bardziej brać pod uwagę przedstawicieli generacji Y podczas wprowadzania wewnętrznych przepisów dotyczących nowych technologii - uważają analitycy.

Odcisnąć piętno na technologii

Wśród przedstawicieli pierwszej fali generacji Y 52% piastowało obecną funkcję od 3 do 10 lat, a 27% to w tej chwili menedżerowie. Generacja Y staje się grupą doświadczonych pracowników, którzy rozumieją, w jaki sposób działają ich firmy i jak poradzić sobie w biznesie. Z raportu wynika także, że chcą mieć wpływ na kształtowanie polityki dotyczącej używania technologii przez firmę. "Menedżerowie, którzy tworzą strategie współpracy i korzystania z technologii dla swoich pracowników, powinni tworzyć polityki, bazując na faktach, a nie stereotypach. Ważne jest, aby uchwycić aktualną postawę generacji Y wobec działu IT, aby zrozumieć, w jaki sposób przedstawiciele tej generacji naprawdę korzystają z technologii" - napisał w raporcie TH Keitt, analityk Forrester Research.

Przedstawiciele generacji Y wierzą, że "ich technologia" jest lepsza niż technologia ich pracodawcy - 31% uważa, że technologia, którą mają w domu, jest lepsza niż ta w pracy. Ten pogląd podziela 23% przedstawicieli generacji X i już tylko 17% przedstawicieli pokolenia wyżu demograficznego. Około 44% przedstawicieli pokolenia Y i 42% pokolenia X przyznaje, że instaluje prywatne oprogramowanie na komputerach używanych w pracy. Choć pokolenie wyżu demograficznego także może być utrapieniem dla CIO. Aż 36% instaluje własne oprogramowanie. Poza tym aż 40% wszystkich grup wiekowych używa serwisów internetowych, takich jak Google Docs, w pracy.

31%

przedstawicieli generacji Y uważa, że technologia, którą mają w domu, jest lepsza niż ta posiadana w pracy.

Generacja Y uważa, że "jej technologia" jest lepsza, ale jednocześnie jest zadowolona z technologii używanej w firmie. Większość jej przedstawicieli wyraża satysfakcję z technologii używanej do pracy (55%) oraz technologii używanej w ich dziale (52%) - ten pogląd w równym stopniu podzielają przedstawiciele pokolenia wyżu demograficznego. CIO może się spodziewać poparcia najmłodszych pracowników firmy. Przedstawiciele generacji Y doceniają działy IT. Jedynie 8% uważa, że ich działania nie mają większego sensu, a jedynie 2%, że przeszkadzają w wykonywaniu pracy. Aż 66% uważa zaś, że dział IT spełnia ich oczekiwania lub przynajmniej się stara.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200