Asseco Business Solutions wprowadza na rynek nowy system łączący cechy rozwiązań typu BPM i DMS

Zgodnie z oficjalnymi informacjami oprogramowanie Asseco Softlab SEOD łączy funkcje z zakresu zarządzania procesami biznesowymi z rozwiązaniami typowymi dla systemów zarządzania dokumentacją.

Zdaniem przedstawicieli firmy Asseco Business Solutions system SEOD jest odpowiedzią na nowe wyzwania i potrzeby biznesowe w zakresie wsparcia procesów dotyczących działalności pozaoperacyjnej. "Nadmiar informacji jest tak samo zły jak ich niedobór. Nasz system ułatwia zbudowanie optymalnej polityki informacyjnej. Głównym zadaniem oprogramowania SEOD jest wspieranie procesów biznesowych w organizacji. System pozwala na uwalnianie potrzebnych informacji i w odpowiednim momencie kierowanie ich do konkretnych osób" - mówi Jacek Chojnacki, kierownik działu analiz w Asseco Business Solutions. Według niego system pozwala m.in. na zarządzanie przepływem informacji w obrębie organizacji, weryfikację jakości danych oraz mapowanie i wizualizację procesów.

System SEOD jest dostępny jako standardowa funkcjonalność dla najnowszej wersji systemu Asseco Softlab ERP. Wedle zapowiedzi oprogramowanie może jednak funkcjonować jako rozwiązanie w pełni niezależne. Obsługiwany za pośrednictwem przeglądarki internetowej system pozwala m.in. na projektowanie złożonych ścieżek akceptacji i obiegu dokumentów. Standardowo wspierany jest m.in. obieg dokumentów w typowych działaniach z zakresu procesów zakupowych oraz działań kadrowych. Bardziej specyficzne procesy - m.in. obsługa ofert, umów, zleceń fakturowania oraz dokumentacji pozafinansowej - są modelowanie na wstępnym etapie wdrożenia. Cechą charakterystyczną nowego systemu ma być również możliwość prostego zintegrowania z innymi systemami biznesowymi - m.in. rozwiązaniami klasy ERP, BI i HR - oraz urządzeniami skanującymi.

Zdaniem przedstawicieli Asseco Business Solutions głównymi korzyściami wynikającymi z zastosowania systemu Asseco Softlab SEOD ma być m.in. zwiększenie szybkości i jakości obiegu informacji w firmie, zwiększenie wydajności pracy, ułatwienia w zakresie dostępu do wiedzy, a także oszczędności wynikające z eliminacji zbędnych dokumentów papierowych. Jednocześnie wykorzystanie mechanizmów klasy DMS ma również ułatwiać bieżącą kontrolę budżetów kosztowych i agregację zapotrzebowań zakupowych. Warto dodać, że oprogramowanie jest już wykorzystywane w Asseco Poland. Wedle oficjalnych informacji z systemu korzysta tam ok. 3 tys. aktywnych użytkowników.

Przeczytaj też:

Jak nie utonąć w papierach

Efektywne zarządzanie dokumentami i informacjami w nich zawartymi jest bolączką wielu polskich firm. Umiejętne wykorzystanie wiedzy pozwala zbudować przewagę nad konkurencją

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200