Rekordowe odbicie
- Piotr Waszczuk,
- 12.04.2011
100 mln zł wyniosły przychody Comarch w 2010 roku z tytułu sprzedaży systemów ERP. O 43% wzrosła sprzedaż oprogramowania wspomagającego zarządzanie za granicą.
Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch odpowiedzialny za sektor ERP
Wzrosty w SaaS, DOS, BI...
W 2010 roku o ok. 41% zwiększyły się wpływy krakowskiej firmy z tytułu sprzedaży oprogramowania biznesowego w modelu usługowym. Obecnie sprzedaż aplikacji w takiej formie jest źródłem obrotów na poziomie kilku milionów zł. Warto dodać, że w minionym roku aż o 27% wzrosła sprzedaż działającego jeszcze pod kontrolą systemu DOS oprogramowania Comarch Klasyka. "Duży wpływ na to miała tegoroczna zmiana VAT. Zakładaliśmy spadek sprzedaży nawet o kilkanaście procent. Tymczasem zanotowaliśmy istotny wzrost sprzedaży" - dodaje Zbigniew Rymarczyk.
Z kolei na skutek wzrostu sprzedaży na rynkach zagranicznych o 83% wzrosły wpływy Comarchu ze sprzedaży systemów Business Intelligence. "Wyniki mogłyby być jeszcze lepsze, ale część planowanych na ubiegły rok projektów została przesunięta w czasie. W zeszłym roku klienci decydowali się na aktualizacje oprogramowania i wdrożenia w modelu usługowym. Tymczasem od początku 2011 roku dynamicznie rośnie sprzedaż licencji" - podkreśla Zbigniew Rymarczyk. W całym sektorze ERP w styczniu i w lutym 2011 sprzedaż Comarchu wzrosła o 21% w skali roku. "Spodziewam się, że rok 2011 będzie pierwszym rokiem tak rekordowego odbicia. Firmy mają sporo gotówki na inwestycje. Jeśli zaś w firmie rośnie sprzedaż, zatrudnienie i przybywa zamówień, to musi ona inwestować - m.in. w systemy IT, bez których nie da się skonsumować tego wzrostu" - twierdzi Zbigniew Rymarczyk.
Plany i inwestycje
o tyle zwiększyły się wpływy Comarchu z tytułu sprzedaży oprogramowania biznesowego w modelu usługowym. Obecnie sprzedaż aplikacji w takiej formie jest źródłem obrotów na poziomie kilku milionów zł.
"To rozwiązanie przeznaczone głównie dla firm produkcyjnych i bazujące na rozwiązaniach przez lata doświadczeń na rynku niemieckim. Od kilku lat staramy się intensywnie akcentować strategię branżową, szczególnie w przemyśle motoryzacyjnym, kosmetycznym i spożywczym. Liczymy, że dzięki temu uda się nam skutecznie konkurować z rozwiązaniami, takimi jak: SAP, Microsoft Dynamics AX, QAD czy IFS" - mówi Zbigniew Rymarczyk. Z systemu Semiramis korzystają już pierwsi klienci z Polski.