EN FACE: Michał Kluzowicz...

... prezes Mijusic i pomysłodawca produkowanych przez nią programów, z wykształcenia kompozytor i specjalista PR, z praktyki nauczyciel muzyki i seryjny przedsiębiorca.

EN FACE: Michał Kluzowicz...

O KRĘTEJ ŚCIEŻCE KARIERY

Pochodzę z muzycznej rodziny; mój ojciec, Jerzy Kluzowicz, jest czynnym kompozytorem, mama, Anna, teoretykiem muzyki, siostra zaś ukończyła wydział wokalny. Po ukończeniu studiów muzycznych zająłem się kompozycją, ale prowadziłem też klub fitness, firmę sprzedającą obrazy, wreszcie zrobiłem podyplomowe studia z zakresu public relations i przepracowałem kilka lat w tym zawodzie. Przez cały ten czas grałem w spektaklach teatralnych jako muzyk i pracowałem w szkołach muzycznych. Po kilku latach pracy pedagogicznej dotarło do mnie, że fajnie byłoby mieć do dyspozycji nowoczesne oprogramowanie edukacyjne. I tak wszedłem na drogę do stworzenia Mijusic.

O PROGRAMACH MIJUSIC

Wszyscy uczniowie szkół muzycznych przez całą edukację zmagają się z nielubianym, ale kluczowym dla ich kariery muzycznej przedmiotem o nazwie "kształcenie słuchu", który ma wykształcić u nich zestaw umiejętności słuchowych, takich jak zapisywanie melodii i rytmu ze słuchu, określanie odległości między dźwiękami czy śpiewanie z nut. Dziecko, które świetnie gra na instrumencie, ale ma problemy z dyktandami melodycznymi, nie zrobi kariery. Do tej pory jedynym ratunkiem były kosztowne korepetycje. W pierwszym programie "Dyktando melodyczne" stworzonym jeszcze w ramach Mijuma w 2007 r. zawarliśmy 119 dyktand nagranych w studiu muzycznym na prawdziwych instrumentach. Z ulgą stwierdziliśmy, że to naprawdę działa i pozwala szybko nadrobić zaległości dzieciom, które miały z tym zawsze problemy. W ramach powstałej w lipcu 2009 r. - we współpracy z Małopolską Agencją Rozwoju Regionalnego - spółki Mijusic udało nam się ukończyć cztery kolejne programy. Z zaskoczeniem odkryliśmy, że jeden z nich - "Interwały" - interesuje również amatorów, którzy od lat grają na wybranym instrumencie, ale nigdy nie mieli okazji uzupełnić wiedzy formalnej. Teraz pracujemy nad bardziej ogólnym programem "Audycje muzyczne" na temat historii i zasad muzyki oraz programem do nauki harmonii funkcyjnej przeznaczonym do wykorzystania na akademiach muzycznych, który będzie w stanie inteligentnie oceniać skomponowane przez studentów fragmenty muzyczne. Pierwszy program dostępny jest w dwóch wersjach językowych - angielskiej i niemieckiej. W najbliższym czasie planujemy kolejne wersje językowe wszystkich modułów programu.

O RYNKU MUZYCZNYCH PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH

W Polsce działa ok. 600 szkół muzycznych. W większości nigdy nie korzystano z komputerów. Choć istnieją programy do kształcenia muzycznego przeznaczone dla amatorów, które nie odpowiadają polskiemu systemowi nauczania, nie prowadzą przez niego krok po kroku i nadają się najwyżej do nauki w domu, a do tego wykorzystują jedynie mechaniczne dźwięki z karty dźwiękowej, a nie nagrania. Konkurencja jest więc niewielka, ale rynek ten należy dopiero stworzyć. Nie możemy się odwołać do wcześniejszych doświadczeń nauczycieli, przekonując ich do tego nowego, efektywnego narzędzia nauczania.

O SPÓŁCE MIJUSIC

Jesteśmy pierwszą spółką, której udało się uzyskać dofinansowanie w ramach inwestycji venture MARR-u ze środków PARP. W zamian za prawie 50% udziałów zdobyliśmy 650 tys. zł, dzięki którym udało nam się - siłami 15 informatyków, 2 grafików i 5 doświadczonych muzyków wspierających nas merytorycznie - ukończyć cztery moduły przed końcem roku. Teraz szukamy kolejnego inwestora, dzięki któremu uda nam się wyprodukować kolejne programy, wejść na rynki zagraniczne i rozszerzyć akcję marketingową.

O SERWISIE SZKOLYMUZYCZNE.PL

Wykupiliśmy domenę dwa lata temu z myślą o wsparciu sprzedaży programów tworzonej właśnie spółki Mijusic. Niespodziewanie osiągnęliśmy dużą liczbę zarejestrowanych użytkowników. Jest ich już 40 tys. Rozbudowaliśmy więc stronę informacyjnie i społecznościowo. Połączyliśmy ją ze sklepem akcesoriów dla muzyków i wykorzystaliśmy do gromadzenia informacji na temat ergonomii naszych programów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200