Dwie trzecie firm nie ma żadnej strategii w zakresie rozwiązań mobilnych

Z analiz firmy Forrester Research wynika, że pomimo rosnącej popularności urządzeń przenośnych w zastosowaniach korporacyjnych tylko jedna na trzy firmy dysponuje skonkretyzowanymi planami rozwoju w zakresie rozwiązań mobilnych.

Czytaj też:

#Mobilna ewolucja nie objęła wszystkich w Polsce#

Minęło 18 lat od uruchomienia telefonii komórkowej w Polsce. Można by się spodziewać, że rynek ten powinien już dojrzeć i wydorośleć. Nic bardziej mylnego. Nowe inwestycje operatorów to wciąż program głównie dla najbardziej dochodowych klientów, mieszkańców miast.

Badania przeprowadzone na grupie przedstawicieli kadry zarządzającej z 200 firm z całego świata pokazują, że tylko w co trzeciej z nich od ponad roku funkcjonuje strategia rozwoju działalności pod kątem wykorzystania potencjału rynkowego wynikającego z popularyzacji urządzeń przenośnych. Zdaniem analityków najczęściej konkretnymi planami w tym zakresie dysponują firmy działające w sektorze mediów, instytucje finansowe oraz podmioty branży internetowej. Zdecydowana większość firm nie dysponuje taką strategią lub traktuje plany rozwoju w segmencie urządzeń mobilnych jako mniej znaczącą cześć ogólnej strategii biznesowej. Efektem są istotne ograniczenia zasobów przeznaczanych na inwestycje w zakresie rozwiązań mobilnych.

Z przeprowadzonego badania wynika również, że większość ankietowanych traktuje segment rozwiązań mobilnych głównie jako obszar potencjalnie wpływający na satysfakcję i lojalność klientów. Tylko 2 proc. ankietowanych przyznało, że segment ten w ich firmach ma być źródłem istotnych przychodów. Jednocześnie w co czwartej firmie opracowanie strategii biznesowej dla rynku mobilnego zlecono jednemu z członków zarządu. W niemal połowie (46 proc.) analizowanych firm nie było ani osoby oddelegowanej do opracowania takiej strategii. Statystycznie w połowie analizowanych organizacji brakuje nawet ogólnej wizji prowadzenia działalności w segmencie rozwiązań mobilnych.

Zdaniem analityków firmy przywiązują znacznie większą wagę do planów związanych z wdrażaniem mobilnych systemów wspierających wewnętrzną działalność przedsiębiorstwa. Plan zwiększenia wydatków na rozwiązania mobilne - m.in. urządzenia przenośne i przeznaczone dla nich aplikacje - ma statystycznie ponad dwie trzecie firm. Co czwarta firma planuje na przyszły rok podwojenie lub potrojenie inwestycji w tym zakresie. W związku z tym eksperci przewidują m.in. wzrost zainteresowania bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami mobilnymi wspierającymi konkretne procesy biznesowe.

Czytaj też:

iOS i Android najciekawsze z punktu widzenia deweloperów

Komórka, czyli mobilny portfel

SAP: Od monolitu w stronę mobilności

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200