Dwie trzecie firm nie ma żadnej strategii w zakresie rozwiązań mobilnych
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 27.10.2010, godz. 16:26
Z analiz firmy Forrester Research wynika, że pomimo rosnącej popularności urządzeń przenośnych w zastosowaniach korporacyjnych tylko jedna na trzy firmy dysponuje skonkretyzowanymi planami rozwoju w zakresie rozwiązań mobilnych.
#Mobilna ewolucja nie objęła wszystkich w Polsce#
Minęło 18 lat od uruchomienia telefonii komórkowej w Polsce. Można by się spodziewać, że rynek ten powinien już dojrzeć i wydorośleć. Nic bardziej mylnego. Nowe inwestycje operatorów to wciąż program głównie dla najbardziej dochodowych klientów, mieszkańców miast.
Z przeprowadzonego badania wynika również, że większość ankietowanych traktuje segment rozwiązań mobilnych głównie jako obszar potencjalnie wpływający na satysfakcję i lojalność klientów. Tylko 2 proc. ankietowanych przyznało, że segment ten w ich firmach ma być źródłem istotnych przychodów. Jednocześnie w co czwartej firmie opracowanie strategii biznesowej dla rynku mobilnego zlecono jednemu z członków zarządu. W niemal połowie (46 proc.) analizowanych firm nie było ani osoby oddelegowanej do opracowania takiej strategii. Statystycznie w połowie analizowanych organizacji brakuje nawet ogólnej wizji prowadzenia działalności w segmencie rozwiązań mobilnych.
Zdaniem analityków firmy przywiązują znacznie większą wagę do planów związanych z wdrażaniem mobilnych systemów wspierających wewnętrzną działalność przedsiębiorstwa. Plan zwiększenia wydatków na rozwiązania mobilne - m.in. urządzenia przenośne i przeznaczone dla nich aplikacje - ma statystycznie ponad dwie trzecie firm. Co czwarta firma planuje na przyszły rok podwojenie lub potrojenie inwestycji w tym zakresie. W związku z tym eksperci przewidują m.in. wzrost zainteresowania bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami mobilnymi wspierającymi konkretne procesy biznesowe.
Czytaj też:
iOS i Android najciekawsze z punktu widzenia deweloperów
Komórka, czyli mobilny portfel