Partnerski Autodesk

Nowa organizacja kanałów partnerskich Autodesk zakłada wprowadzenie trzech poziomów partnerstwa. Im wyższy poziom współpracy, tym oferta może obejmować bardziej zaawansowane rozwiązania.

Proces reorganizacji kanałów partnerskich Autodesk rozpoczął się na początku roku i postępuje równolegle na całym świecie. Celem zmian jest m.in. poprawa funkcjonowania całego kanału partnerskiego, zwiększenie sprzedaży oprogramowania Autodesk na rynkach wertykalnych, zacieśnienie współpracy z najbardziej aktywnymi partnerami oraz ułatwienie współpracy nowym resellerom. "Ułatwiamy dostęp do naszych produktów i upraszczamy drogę do nich naszym klientom" - podkreśla Robert Kurzydło, Channel Manager Autodesk w Polsce.

Zmiany mają również na celu poprawienie jakości usług wsparcia oferowanych przez partnerów oraz lepsze dotarcie do klientów w kontekście geograficznym, szczególnie w miastach takich jak Rzeszów, Lublin, czy Białystok. Dodatkowy nacisk jest kładziony na budowanie pogłębionej współpracy z wyspecjalizowanymi partnerami. "Do współpracy zapraszamy przede wszystkim te firmy, które mają już doświadczenie z naszymi produktami. Oczywiście interesuje nas również partnerstwo z firmami, które znają branżę CAD oraz potrzeby użytkowników takiego oprogramowania, co przekłada się na potencjał sprzedażowy dla bardziej zaawansowanych produktów z naszej oferty" - mówi Robert Kurzydło.

Od brązowego do złotego

Nowa organizacja kanałów partnerskich Autodesk zakłada wprowadzenie trzech poziomów partnerstwa. Im wyższy poziom współpracy, tym oferta może obejmować bardziej zaawansowane rozwiązania. Poszczególne poziomy partnerstwa różnią się m.in. wymaganiami wobec partnerów oraz ofertą usług dodatkowych.

Podstawowa autoryzacja - poziom Bronze - uprawnia do sprzedaży rozwiązań AutoCAD i 3ds Max Design. Kolejne dwa poziomy partnerstwa - Gold i Silver - kierowane są do bardziej zaawansowanych partnerów i uprawniają m.in. do sprzedaży specjalistycznych rozwiązań. "Na tym poziomie partner musi oferować klientom wysokiej jakości serwis i wsparcie w zakresie wdrożeń naszego oprogramowania. Partner Gold powinien również dysponować rozbudowaną siecią współpracy z dużymi klientami" - twierdzi Robert Kurzydło. Według niego, firmy dysponujące najwyższym stopniem partnerstwa powinny oferować m.in. usługi polegające na integracji środowiska CAD lub poprawianiu jego efektywności.

Bez sprzedaży bezpośredniej

W Polsce Autodesk nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej. Aktualnie polska sieć autoryzowanych partnerów amerykańskiego producenta liczy 25 firm. To o 5 więcej niż na początku roku. Nadal utrzymany zostanie również otwarty kanał partnerski, skupiający obecnie ok. 300 firm prowadzących sprzedaż oprogramowania AutoCAD LT.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200