MTS: chmura w centrum uwagi

Microsoft Technology Summit odbędzie się po raz piąty. Tegoroczna edycja będzie koncentrować się wokół cloud computing.

W tym roku liczba sesji przygotowanych przez Microsoft wzrosła do ponad 100. Podczas poprzednich edycji prezentacje prowadzili głównie pracownicy polskiego oddziału Microsoftu oraz oddziałów zagranicznych. W tym roku, jak podkreśla organizator, wśród 65 prelegentów pojawili się mówcy niezwiązani bezpośrednio z Microsoftem, zewnętrzni konsultanci i analitycy, którzy będą mówić o obrazie rynku z obiektywnej perspektywy, nie tylko z punktu widzenia Microsoftu. Listę gości specjalnych otwiera David Chapell, znany z nietuzinkowych, a niekiedy nawet kontrowersyjnych opinii o Microsofcie. Chappel prowadzi własną firmę doradczą, popularyzując nowoczesne technologie poprzez wystąpienia, wykłady i książki. Doradzał takim korporacjom informatycznym jak Hewlett-Packard, IBM, Microsoft oraz sieci detalicznej Target Corporation, a także Uniwersytetowi Stanforda. Kolejne renomowane nazwiska to Mark Minasi oraz John Craddock, konsultanci i trenerzy. Minasi znany jest z pełnych humoru wykładów i bardzo dobrego kontaktu z publicznością. Wystąpienia Craddocka to z kolei gwarancja solidnej porcji wiedzy technologicznej.

Wokół chmury

Tegoroczny temat przewodni to cloud computing. "Pokażemy w 12 obszarach tematycznych jak będziemy implementować rozwiązania cloud computing do już istniejących i tych nadchodzących produktów Microsoftu" - mówi Dariusz Piotrowski, szef działu Developer& Platform, Microsoft Polska. Podczas MTS 2010 poruszone zostaną tematy pogrupowane w sesje: Cloud Computing & Online Services, Security, Identity & Privacy, Virtualization, Windows Client, Windows Server, Management, Operations & Deployment, Programowanie .NET 4.0 & Visual Studio 2010, Tworzenie aplikacji konsumenckich & User Experience, Tworzenie aplikacji Web, Zespół i projekty, Platforma Aplikacyjna, Office System 2010 - w środowisku firmowym i w chmurze. "W ubiegłym roku głównym tematem MTS były innowacje Microsoftu. Był to raczej temat ogólny. W tym roku zdecydowanie tzw. chmura będzie w centrum uwagi" - mówi Dariusz Piotrowski.

Rozszerzona została formuła spotkań ze specjalistami "ask the expert", która cieszyła się dużym powodzeniem podczas poprzednich edycji. W tym roku 20 ekspertów będzie czekać na pytania nie tylko o nowe produkty, ale także podzielą się techniczną wiedzą o konfiguracji ze wszystkimi zainteresowanymi developerami czy administratorami. W tym roku podczas MTS wystawiać się będzie 9 firm: APN Promise, Betacom, Comidata, Comp, home.pl, Kontel-Telecom, Plantronics, Polycom oraz Sagemcom.

Stali bywalcy

Kolejna edycja Microsoft Technology Summit odbędzie się z kompletem publiczności. Na imprezę przybędzie 2,5 tysiąca osób. Organizator przyznaje szczerze, że jest to limit narzucony przez miejsce - sale PKiN, który nie dysponuje już większą pojemnością. "Chętnych jest znacznie więcej, wciąż pytają o możliwość przybycia, jednak również w tym roku liczba miejsc wyczerpała się już na trzy tygodnie przed startem imprezy. Cieszy nas takie duże zainteresowanie, którym nie mogą pochwalić się inne tego rodzaju imprezy" - podkreśla Dariusz Piotrowski. Zainteresowanie jest duże pomimo wyższych cen za udział. To zdaniem Dariusza Piotrowskiego świadczy, że uczestnicy doceniają jakość merytoryczną imprezy.

Według danych dotyczących rejestracji, ponad 30% obecnych w zeszłym roku zarejestrowało się na edycję 2010. Na MTS przychodzą nie tylko programiści, ale także osoby, które podejmują informatyczne decyzje w małych i średnich przedsiębiorstwach. Największe instytucje jak banki przysyłają raczej menedżerów i programistów. "Ponadto zaciera się granica pomiędzy programistami i administratorami jako osobnymi profilami uczestników imprezy. Coraz więcej osób tworzy software, a potem utrzymuje go" - mówi Dariusz Piotrowski. W tym roku wygasa umowa z PKiN na wynajęcie sal pod MTS, jednak firma nie ma jeszcze planów wobec nowej lokalizacji. Impreza zostanie w Warszawie, jednak stolica nie dysponuje wieloma obiektami zdolnymi pomieścić liczbę gości liczoną w tysiącach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200