Geosocialgames
- Dorota Konowrocka,
- 31.08.2010
Z połączenia Facebooka, smartfonów z GPS i mechanizmów rządzących grami powstają aplikacje, w których świat rzeczywisty przenika się z wirtualnym w coraz bardziej interesujący sposób.
Seth Priebatsch, prezes SCVNGR produkującej gry na urządzenia mobilne
Monitoring także pod dachem
Oczywiście, jeśli ktoś jest osobnikiem typowo miejskim i uważa, że najlepszy aktywny wypoczynek zapewniają miejsca zadaszone, oświetlone i wyposażone w klimatyzację, nie powinien czuć się dyskryminowany, gdyż producenci aplikacji takich jak Skimble stworzyli możliwość monitorowania aktywności fizycznej podczas wykonywania 45 różnych rodzajów ćwiczeń - od ćwiczeń na siłowni (przy czym można sprecyzować, czy przez 10 minut rozciąga się mięśnie pleców, a przez 20 ćwiczy brzuszki, czy odwrotnie), przez aerobic, sztuki walki, nurkowanie z akwalungiem i grę w "ekstremalne frisbee", do hokeja na trawie, skoków ze spadochronem i surfingu.
Nie da się zaprzeczyć, że aplikacji takich jak EveryTrail, Trailhead, Trails czy Skimble nie znajdziemy w zestawieniu 25 najpopularniejszych aplikacji na iPhone’a, w którym królują proste gry i mało złożone aplikacje niewymagające niebezpiecznego napinania mięśni. Jednak tego rodzaju programy zasługują na uwagę ze względu na stosunkowo innowacyjne wykorzystanie możliwości stwarzanych przez współczesne urządzenia mobilne, a konkretnie ze względu na połączenie lokalizacji przestrzennej z mechanizmami rządzącymi światem gier i sieci społecznościowych.
Aplikacje typu EveryTrail nie byłyby nawet w części tak atrakcyjne, gdyby nie zaszyte w nich mechanizmy gry rozgrywanej przez zaangażowaną społeczność. Same przyciski "start" i "stop", nawet w połączeniu z przyciskiem "zobacz swoje statystyki" i atrakcyjnie podanym zestawieniem parametrów wycieczki, nie byłyby na tyle interesujące dla potencjalnych użytkowników, aby skłonić ich do systematycznego rejestrowania tras, wykonanych ze spadochronem skoków i wyciskanych na siłowni kilogramów.